A megvalósítás öröme

A megvalósítás öröme

Januárban visszaérkezve iskolánkba a boldogságóra foglalkozásokon a célok kitűzéséé és megvalósításáé volt a főszerep. Nagyon sokat beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy az életünkben fontos, hogy célokat tűzzünk ki magunk elé. Ezt, nyilván a 4. osztályos tanulók már sokkal jobban értik, mint a kisebbek. Iskolánkba a Magyar Kultúra Napjához kapcsolódva műsorral, rajzzal lehetett készülni. Az elsősök, másodikosok célként tűzték ki, hogy erre az eseményre mondókával, versekkel, műalkotásokkal készülnek. Megbeszéltük, hogy mit kell tenni, hogy ezt a célt elérjük. Minden nap ezen munkálkodtak a gyerekek, mondókáztak, verset mondtak, rajzoltak. Úgy gondolom, ez csupán kis dolog – a való élethez viszonyítva – azonban ezek a kis lépések tanítják meg őket arra, hogy dolgozni is kell a cél eléréséhez, nem pedig csak várni a célt… Nagy örömmel, boldogsággal vettek részt a nagy napon, büszkék voltak, hogy elérték, amit szerettek volna.
Iskolánkban minden hónapban minden osztályból hónap tanulóját választunk. A másodikos gyerekek célként tűzték ki, hogy mindannyian szeretnének lenni hónap tanulói és a cél érdekében igyekeznek mindent megtenni. Nagyon fontosnak tartom, hogy minden héten, hónapban tűzzünk ki magunk elé célokat, igyekszem a gyerekeket is ebben a szemléletmódban nevelni, formálni. Mint mindig, ebben a hónapban is önfeledten alkottunk, beszélgettünk, játszottunk a gyerekekkel.

Képek