A megküzdés sziklája

megküzdés-sziklája.jpg

A megküzdés témája szorosan kapcsolódott az előző havi célok témához. Már akkor is beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy a célig vezető út nem mindig egyszerű, sokszor nehézségekkel és küzdelmekkel teli. Ezért már kíváncsian várták, hogy hogyan lehet ezekkel a nehézségekkel könnyebben megbirkózni.
Természetesen a téma bevezetését a mozgásalapú relaxációs gyakorlatokkal (arcizomlazítás, villámlazítás) kezdtük, illetve sok-sok játékkal.
Pl.egymás mozdulatait, pozitív szavait a sajátunkkal kiegészítve kellett a másiknak átadni.
Játszottunk „rendhagyó” kő-papír-olló játékot, amikor a gyerekek a teremben szabadon mozoghattak és a szembe jövővel kellett egy játékot lejátszani, majd a vesztes mindig beállt a nyertes mögé és hangos szurkolással buzdította őt.
Nagy sikert aratott a „Cirkusz” játék,amikor is az előzőleg kiküldött tanulók egyesével visszatérve, olyan feladat elé lettek állítva, hogy a cirkuszi társulatba csak akkor lesznek felvéve, ha mi megtapsoljuk őket. Minden mozdulatukat utánoztuk, így rá kellett jönniük, hogy csak akkor tapsolunk, ha ők is tapsolnak!Ez volt, akinek sikerült is! 🙂
A játékos feladatok után, beszélgettünk arról,hogy egy-egy nehézségre hogyan reagál a szervezetünk és milyen tüneteket produkál.Ezt rajzban meg is jelenítettük.
Ezután leltárt készítettünk arról, hogy ki, milyen módon szokta magát megnyugtatni. A hónap dala egy új technikával is gazdagította a tanulók „eszköztárát”!
A bugyelláris, a pipa és a süveg mesével azt szerettem volna nekik érzékeltetni, hogy mindenki életében vannak nehézségek, hullámhegyek és hullámvölgyek járják át az életünket. Fontosnak tartottam kiemelni, hogy soha nincsenek egyedül a problémáikkal, mindig van segítő!
Egyszerű, könnyen érthető módon próbáltam tanulóimnak az érzelemközpontú és a megoldásközpontú megküzdés fogalmát elmagyarázni. A továbbiakban az osztályban elhelyezett szivárvány fogja őket ebben segíteni!
A téma befejezéseképpen egy nagy sziklát képzeltünk magunk elé, benne az előttünk álló feladatokkal, kihívásokkal.A gyerekek magukat sziklamászóknak képzelték el, a kinyomtatott sziluettek közül válogattak. Majd közösen megfogalmaztunk mindenkiről 3 erősséget, amelyet magával tud vinni „mászásra”.

Képek