A megbocsátás gyakorlása

rzelmek-az-arcon.jpg

Beszámoló
Boldogságóra 8. : A megbocsátás gyakorlása
Az óra időpontja: 2020. április 8.
Résztvevők: 2. osztály
A témát online technika segítségével valósítottam meg a koronavírus járvány miatt.( Az iskola bezárások óta folyamatos kapcsolatban vagyok tanítványaimmal és napi szinten a Pozitív gyerek vagyok kártyát használom a lelki megerősítésükre „videócseten „ keresztül.) Kis csoportos formában a megbocsátás gyakorlását is a „videócset „ segítségével dolgoztuk fel, így bevonhattam azokat a szülőket is a boldogságórába, akik a gyerekeik mellett otthon voltak. Légző gyakorlattal és relaxációval (Napra forgó a napraforgó) kezdtünk. A laptop előtt ülve velem együtt végezték a gyakorlatot. A téma bevezető beszélgetés után Az arcunkra van írva! rajz helyett az arc mimikával játszottunk.( Pl.. haragos arcot vágtunk; felszabadult, örömöt fejeztünk ki…) Jókat derültünk egymást látva. Felolvastam a gyerekeknek A három csibe című mesét, s a szereplők cselekedetei alapján megbeszéltük azokat az érzéseket, gondolatokat , amik foglalkoztathatták őket a mese folyamán. Tanulságként meg tudtuk fogalmazni, hogy a haragot félre téve a megbocsátás lehetőségével élve saját magunkkal is jót teszünk. Meghallgattuk Bagdi Bella: Ho’oponopono című dalát.(A telefonomról lejátszottam nekik az óra alatt.) Zenehallgatás után beszélgettünk arról, hogyan tudjuk kifejezni, ha valakinek megbocsátunk.(Bocsánatkérés, apró gesztusok, kedvesség, rajz…) Rajzos feladatként Bocsánat kérő kártyát és az Átkarolom című munkát valósították meg tanítványaim. Az elkészült munkákról készült fotókat a szülők juttatták el hozzám. A boldogságórát meditációval (Boldogságóra Kézikönyv:182.old.) zártuk, melyben az órába bekapcsolódott szülők is részt vettek. Elköszönés előtt a Pozitív gyerek vagyok lapjai közül mindenkinek kihúztam egy lapot, mellyel pozitív gondolatokat erősítettem tanítványaimban.
Szakosné Biczó Marianna (tanítónő, Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola)

Képek