A legszebb ajándék

- Csoport neve: Harmas Csoport
- Komárom-Esztergom Megyei Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (630 megtekintés)
A téma címe: A legszebb ajándék
Óravázlat – Boldogságóra, Jó cselekedetek 2.
2019. december 11.
Csoport: A tanulásban akadályozott csoport 10 tagú. A csoport tagjai 2., 3., 4., 5. és 6. osztályosok. Közülük 3-an autisták.
Feladat: Írjon a csoportod tanulságos történetet A legszebb ajándék címmel!
Cél: a) minél jobban megismertetni a boldogság fogalmát a tanulók értelmi szintjéhez képest; b) és tudatosítani ebben a hála szerepét.
Fejlesztési terület: a szubjektív benső örömérzet proszociális megteremtése, növelése, fenntartása.
Módszer: frontális irányítású kooperatív tevékenység.
Eszközök: jegyzetlapok, színes ceruzák, s egy A3-as karton, festett fatábla
Helyszín és időtartam: elsőként a csoportszoba majd a tanulószoba, 45 perc.
1. ÓRAKEZDÉS (5 perc): Relaxáció gyanánt asztalitenisz mozgásprogramok (nem asztalnál) és csocsó – lágy zenét hallgatva (Imádják.)
2. A TÉMA BEVEZETÉSE (5 perc): Megbeszéljük az előző óra témáját. „A jó cselekedetek gyümölcsei”-t ábrázoló alkotásunkat ismét megszemléljük. Ha valaki jót tesz nekünk, azzal sikerhez, örömhöz, boldogsághoz segít bennünket, s attól köszönetet, hálát, szeretetet érzünk.
3. A TÉMA FELDOLGOZÁSA „A” (5 perc): Ki tud olyan példát, történetet mondani arról, hogy egy jó cselekedet többet ért, mint egy nagyon drága ajándék(tárgy)? Olyan eseményt, történetet keressünk, amelyben nem tárgy az ajándék! Megtörténik az ötletek begyűjtése.
4. A TÉMA FELDOLGOZÁSA „B” (25 perc): Kiválasztjuk a legjobb ötletet. Rövid és szemléletes módon rövidre fogalmazzuk, s a laptop szövegszerkesztőjébe írom. Aztán önként jelentkezők is felolvassák a történetet.
5. AZ ÓRA LEZÁRÁSA, meditáció (5 perc): Meditációra most nem volt idő.
Baranyai Mihály