A legjobb barátom

- Csoport neve: Mazsola1c
- Zuglói Herman Ottó Tudásközpont Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (57 megtekintés)
A társas kapcsolatokról sokat beszélgettünk szeptember óta, mivel elsősök vagyunk. Olvasás, környezetismeret és etika órák keretében is szóba került már a család fontossága, a testvérek, a rokonok, a baráti körök. Ezt folytattam, amikor a boldogság órát tartottam.
Először olyan társas kapcsolataikat kellett feleleveníteni, akikre igazak a következő állítások:
– ő fogja legtöbbet a kezemet
– ő mosolyog rám a legtöbbször
– sokszor segítek neki
– illik köszönnöm neki
– egy házban / utcában lakunk
Nagyon jól kidomborodott a feladat során, hogy milyen körök vesznek körül minket. Ezután be is írtam egy körbe, hogy ÉN, és a koncentrikus körökbe távolodva, hogy milyen társas kapcsolataink vannak: szűk család, rokonság, barátok, ismerősök.
Ezután arról beszélgettünk, hogy kik lesznek a barátaink, és miért? Azt fogalmaztuk meg, hogy kell a közös érdeklődés, az azonos hullámhossz, az élmény teli játék, az egymásra figyelés, az alkalmazkodás. Meglepően érett és értékes gondolataik voltak.
Ezután állóképbe álltak a barátaikkal, erről töltöttem fel fotókat is. Az állóképben be kellett fejeznie mindenkinek azt a kötött mondatkezdést, hogy „A barátokra azért van szükség, mert… ” Ezután összegyűjtöttük, hogyan tudom ápolni a barátságaimat, mit kell nekem tennem azért, hogy a barátság ne legyen gyorsan múlandó.
Végül rajzot készítettek a legjobb barátjukról. Nem volt muszáj az osztályból. Kb. 2/3-a a gyerekeknek egy osztálytársát rajzolta, de volt aki bölcsis/ovis/vagy egyéb családi barátok által megismert gyereket rajzolt. Az erről készült rajzokat is lefotóztam.
Szerintem jó arány egy elsős osztályban, hogy novemberre vannak jó barátaik, a fotók is erről tanúskodnak.