A kivédhető labdák és a védelmező esernyő

- Csoport neve: Szitakötők
- Református Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Kiskunhalasi Tagintézménye
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (95 megtekintés)
A csoport napirendjének megfelelően napunkat reggeli beszélgetőkörrel kezdünk a gyermekek érkezését követően.
Reggeli beszélgetőkörünket reggeli imával kezdjük, majd megbeszéljük a napi aktualitásokat.
Ezt követően érzelem párnák segítségével beszélgetünk az érzelmeinkről, arról, hogy mit hogyan tudunk és hogyan szoktunk kifejezni. Ezt a gyermekek meg is mutatják, különböző grimaszok és mozdulatok használatával. Játékosan megpróbáljuk kitalálni melyik mit jelenthet. Az érzelem párnáink segítségével napi hangulatunk került megbeszélésre, kiemelve a szomorú, kedvetlen , aggódó illetve a dühös érzelmeket. Ezeket az érzelmeket az aktuális kedvünkhöz párosítottuk.
Egy babzsák segítségével elmondhatták a gyermekek azt amilyen a kedvük ma majd aki szerette volna egy olyan élményt, dolgot mesélt el, amitől fél, vagy ami miatt aggódik.
Elrejtettem a köpenyemben egy hangszórót és lejátszottam nekik az eső hangját. Miután kitalálták a gyermekek minek a hangja ez, megbeszéltük mi is az az eső, illetve, hogy mi az ami megvédhet minket tőle. Szóba került az esernyő, megnéztük, megbeszéltük a részeit, bebújtunk alá. Majd elénekeltük a csipp csepp csepereg című dalt.
Arról beszélgettünk mitől védhetmég meg minket egy esernyő, majd azt kértem a gyerekektől, hogy fogják meg azt amitől félnek , vagy ami miatt aggódnak, vagy rossz a kedvük és dobják a vödrünkbe. Ezeket én labdákká varázsoltam, majd az esernyő alá bebújva megnéztük, hogy megvéd e minket az esernyő attól,hogy a fejünkre essenek a „ rossz dolgok”. Elmeéltem a gyermekeknek, hogy ilyen az is, amikor jól állunk a dolgokhoz,keressük a megoldást, pozitívan, optimistán gondolkodunk.
Tudunk mi így gondolkodni és cselekedni? Majd táncoltunk egyet szabadon Bagdy Bella pozitív gyermek vagyok című dalára, amit már jól ismerük.
Ezt követően tízóraizni mentünk, naposi munkát végeztünk.
A tízórai után hívókép segítségével vártam és hívtam a gyermekeket az asztalhoz.
Az asztalnál arról beszélgettünk, hogy mi is az a koncentráció és miért számít ez az optimizmusnál. Sokan nem tudtuk mi az a koncentráció, így hát kipróbáltuk. Kerestünk egy-egy őszi falevélt és szívószál segítségével megpróbáltuk a levegő beszívásával fenn tartani. Így érzékeltettük mi is az ha nagyon figyelünk, először nehéz volt,majd könnyebb, megbeszéltük, hogy ez a gondolkodásunkkal is épp így van.
Az őszi levelünknek elmondtuk a Csepp csepp csepereg, őszi levél kesereg című mondókát, amit a napokban korábban már megtanultunk.
Majd eljátszottuk a mozgó tócsa című játékunkat, ahol a tócsába nem szabad belelépni a csoportban.
Ezt követően, pedig elkészítettük közösen és egyénileg is a csoport esernyőjét.
A szabad játék ideje alatt bábozás lehetőség kínáltam fel a gyermekeknek pöttyökkel és esernyőkkel, amelyben az esernyők megvédhették és összegyűjthették a szitakötőkre pottyanó pöttyöket.