A kitartás meghozza gyümölcsét (2021. február)

152302193_936238826913131_1676402615027970391_n.jpg

Februárban két héten keresztül a királylányok és királyfik világában kalandoztunk. A Boldogságórák hatodik témája megint nagy segítség volt számunkra, a „Megküzdési stratégiák” témakört remekül beillesztettem az óvodai projektembe.

A beszélgetőkörben említést tettünk híres uralkodóinkról (pl.: Mátyás király, Mária Terézia). Megbeszéltük, hogy a régi időkben milyen ruhákat viseltek, hogyan éltek, milyen etikettet követtek. Összegyűjtöttük kedvenc királylányokról és királyfikról szóló meséinket (pl.: Csipkerózsika, Világszép nádszál kisasszony), melyekből egy gyűjteményt készítettünk. Természetesen Bezzeg Andrea történetét is felolvastam a gyerekeknek. A mese után található kérdésekről sokat beszélgettünk. Imádtam az óvodásaim válaszait. Íme néhány példa:

„Ha lenne egy aranykulcsod, mit nyitnál vele? Kinek adnád oda? Hol lenne a rejtekhelye?”

„ – Az ágyam alá dugnám, aranydobozt nyitna, arany lenne benne.”
„ – Kinyitnék a kulccsal egy dobozt, amiben anya és apa kiskori fotói lennének. Ha az aranykulccsal kinyitnám a dobozt, benne lenne a szeretet és mindenkit szeretnék.”
„ – Egy szép aranykastélyt nyitna az aranykulcs, ahol én élnék és hercegnő lennék.”
„ – Tudod hová dugnám a kulcsot? Egy kincsesládába, ami nem lenne bezárva.”
„ – Én azt mondom el, hogy mit nyitna. Egy gyémántládát, ami tele van gyémánttal és csinálnék belőle kardot.”
„ – Én odaadnám a kulcsot a mamámnak.”

„Sorolj fel három nehéz feladatot, melyet meg kell oldanod!”

„ – Nehéz megoldani, hogy vegyünk egy kertes házat, lefesteni a szobámat nagylányosra.”
„ – Nehéz felemelni egy íróasztalt, egy házat, egy szekrényt.”
„ – Nehéz megcsinálni, hogy szaltózzak.”

Nagyon sok időt töltöttünk vizuális tevékenységekkel. Elképzeltük és megalkottuk Róza királylány palotáját. A csoportszobánk és a homok-víz asztalunk gyönyörű dekorációt kapott. A gyerekek közösen egy hatalmas lepedőre palotát festettek, a terepasztalt pedig egy újrahasznosított anyagokból (wc papír guriga, dobozok) készült vár díszítette. Természet adta anyagokat (kavicsok, botok, faágak) is felhasználtuk a királyi várudvar összeállításánál. Öröm volt nézni a gyerekek kitartó munkáját. Papírból királylányos/királyfis ujjbábot és mozgatható síkbábot is készítettünk, melyeket mindenki a maga ízlése szerint színezett. Ezeket az alkotásokat a gyerekek a homok-víz asztalban („a királyi udvarban”) szívesen használták. A lányok fejére korona, a fiúk kezébe kard került. Csoportszobánk ablakai is szép, üde díszben tündököltek. A gyerekek festéket és ecsetet kaptak a kezükbe és fantáziájukat felhasználva elkészítették Róza királylány kertjét, csodás tavaszi virágokat festettek az ablakokra.

Királylányos/királyfis verseket tanultunk, Bagdi Bella dalait is sokszor hallgattuk.

A testnevelés foglalkozást relaxációval és bemelegítéssel kezdtük, majd egy akadálypályát teljesítettek a gyerekek, ahol ki kellett menteni a királykisasszonyt a sárkány fogságából. Természetesen játékos formában állítottam össze a feladatokat (pl.: a bordásfalnál sárkányok támadása elől kellett menekülni, a trambulinon egyre magasabbra kellett feljutni egy képzeletbeli varázshegyre). Öröm volt látni, hogy a gyerekek mindent megtettek azért, hogy végigmenjenek a pályán. Felszabadultan kúsztak, másztak, kitartóan függeszkedtek az előttük lévő akadályokon.

Úgy gondolom, ez a projekt az óvodásaim kedvenc témakörei közé tartozott. A gyermekek aktívan és érdeklődően vettek részt a foglalkozásokon.

Köszönjük ismét a tanulságos Boldogságórákat!

Képek