A Hálafa története

- Csoport neve: Szorgalmasmehecskek1a
- Kenessey Albert Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (87 megtekintés)
A hála gyakorlása Boldogságóra 2024. szept. 23.
A témát két órában tudtam megvalósítani, mert ez volt az első alkalom és a gyerekek lassabban hangolódtak rá az új módszereken alapuló munkaformákra, mert a pici elsőseim még csak most tapasztalják az iskolai élet kihívásait.
A bevezetésben nagyon tetszett nekik a Boldogságmondóka, kezdetben kicsit félve ölelték meg egymást. Az óra végén újra próbálva a feladatot ez már sokkal felszabadultabb volt.
Az órakezdő relaxáció során szívesen firkáltak a mondókára. Kézikönyv 36. o. 2. gyakorlat.
A gyerekdal éneklése közben Bagdi Bella: Szép nap c. dala, lágyan ringatózó mozgással, és kedves énekléssel fejezték ki érzéseiket.
A téma bevezetéseként az ,, Add tovább a falevelet” c. játékot játszottuk. Sikerült a falevelek tovább adogatásával egymásra figyelni.
A téma feldolgozása a Hálafa története c. mese során valósult meg. Nagy figyelemmel hallgatták a mesét és a feldolgozást segítő kérdésekre ügyesen válaszoltak. Utána színeztük a Hálafa c. rajzot, amit otthon be is fejezhettek.
A foglalkozás befejezéseként elkészítettük a hálakéz-hálaszív tablót. A gyerekek nagyon jól fogalmazták meg, hogy miért lehetünk hálásak az életben. Utána Bagdi Bella: Boldog vagyok című dalát hallgattuk, és szabad körtáncot alakítottunk ki.
A téma továbbadásaként megbeszéltük a Falevélből hálalevél c. feladat lényegét. Kíváncsian várom ezzel kapcsolatban a szülők visszajelzéseit is.
Az óra zárásaként minden gyermek egy szívecskével jelezhette az értékelő falon, hogy hogyan érezte magát az órán.
Én nagyon pozitívan éltem meg az óra különböző pillanatait. A gyerekek bátran fejezték ki érzéseiket. Ügyesen fogalmazták meg gondolataikat. Az életkori sajátosságoknak megfelelő, vidám hangulatú, minőségi tartalommal megtöltött időt töltöttünk együtt.