A hála szerepe az életünkben, a változó környezetünkben

Tablokep-Hala.jpg

Szeptembertől kezdtem a tiszabögi általános iskolánkban boldogságórát tartani. Technika és tervezés órát tanítóként csempésztem be a negyedik osztályba a hála témakört. Tudtam, hogy a pozitív pszichológia és a kreativitás jól kiegészítik egymást.
Az óra iránti érdeklődést a Fúj, fúj… relaxációs gyakorlattal, illetve a Szép nap, ölelj most… háladallal keltettem fel. A téma bevezetéséhez a korábbi foglalkozásunkon festési technikával készített őszi fát használtam fel. Beszélgettünk a hála fontosságáról, szerepéről a családban, iskolában, a környezetünkben. Az őszi fánkat hálafává varázsoltuk az általunk készített, a közösségünknek szánt hálaüzeneteket tartalmazó gyümölcsökkel, melyet a fa alatti zsákba helyeztünk. Az év zárásakor fogjuk az év közben gyűjtögetett terméseinket megnézni.
A téma feldolgozását az ajánlott hála-keresztrejtvény kitalálásával kezdtük és a technikaóra feladatával fontam össze. Lakóhelyünk már korábban összegyűjtött képeit rendeztük tablóképpé a régmúlt, valamint a jelen megörökítésével, az épületek megnevezése helyett, a hozzá fűződött élményeiket szív-hálaüzenetben rögzítették a gyerekek. Boldogan, vidáman alkottak. Nagyon élvezték a feladatot.
A téma továbbgondolásához, a hála kifejezéséhez felhasználtam a Szeretetkupon ötletet. Az óra végén egyfajta házi feladatként osztottam ki kuponokat. A hiányos szövegrészt magukra formálva kipótolták, majd otthon egy kedves családtagnak átadták.
A következő óra elején lelkesen osztották meg a saját kupontörténetüket és beszélgettünk a hála boldogságfokozó hatásáról. A gyerekek már kíváncsian várják a következő boldogságóra kitűzött témáját.

Képek