A Hála napjainkban

IMG_20240923_150910.jpg

A HÁLA 2. foglalkopzás
1./ Cél:
Egy átlagember számára a hála alighanem csak annyit jelent, hogy köszönetet mondunk valamiért, amit kaptunk. Azonban prof. dr. Sonja Lyubomirsky boldogságkutató Hogyan legyünk boldogok – Életünk átalakításának útjai tudományos megközelítésben című könyvéből az is kiderül, hogy a hála az egyik leghatásosabb boldogságfokozó technika. Ezek szerint a hála:
1. segít az élet pozitív élményeit megélni és élvezni;
2. megerősíti önbecsülésünket, önértékelésünket;
3. segít feloldani a feszültségeket és a megrázkódtatásokat; 4. segítőkésszé tesz, ezáltal növeli a hasznosság érzését;
5. javítja és megerősíti az emberi kapcsolatokat, és segít az újak kibontakoztatásában; 6. kiemel a másokkal való összehasonlítgatás világából, és megtanít örülni annak, amink van;
7. a hála összeegyeztethetetlen a negatív érzésekkel, ezért képes megszüntetni a haragot, az irigységet, a keserűséget;
8. feloldja a jó dolgokhoz való hozzászokást.
AZ ÓRA BAGDI BELLA „SZÉP NAP, ÖLELJ MOST ÁT ENGEM” című dala. 2./ Ráhangolódás:
– „Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok” – A gyerekek nagy kört alkotnak és felemelik a karjaikat és nyújtózkodnak az ég felé.
-„ Napra forgó a napraforgó” – A gyerekek csípőre teszik a kezüket és balról, jobbra fordulnak.
-„ Lemegy a nap, lankad a kar, a törzsem pihenni akar. Leülünk körben a földre a párnáinkra.
3./ Fő téma:
– Beszélgetés. Mi történt veletek az előző óránk óta? Történt-e valami, amiért hálás vagy valakinek valamiért?
-Hallgassuk meg a tanító olvasásában A csodakantár mesét (Tk. 50.o) , majd beszélgessünk arról, hogy ki és miért érzett hálát a történetben és azt , hogy fejezte ki?
4./ Emlékeztessük a gyerekeket, hogy az elmúlt foglalkozás végén elkészítettünk egy Hála csuprot és sokan dobtak be Hála üzeneteket egymásnak. Most elolvassuk az üzeneteket, amit a csupor rejt.
5./ A gyerekek felsorakoznak és egy képzeletbeli Hála hídon áthaladva elmondanak egy Hála üzenetet vagy a társaiknak vagy valamivel kapcsolatban hálát éreznek. A híd végén egy mosoly matricát kapnak, mely emlékezteti őket, hogy milyen kellemes érzés is ez.
6./Lezárás, meditáció:
A gyerekek becsukják a szemüket és megkérjük őket, hogy figyeljenek a légzésükre,
kövessék a be és kilégzésüket. Ha ez megvan kérjük meg őket, hogy képzeletben rajzoljanak egy hatalmas szívet a lelkükben és hívják meg mindazokat, akiket szeretnek, akik iránt hálát éreztek már valamiért.
Közben a tanító hallkan mondja:
„anya szeret, apa szeret, biztonságban vagyok,
szemem fényes, szívem ragyog, hálát adok… hálát adok….
köszönetet adok… kapok… hálás vagyok…hálás vagyok…
Kérjük meg a gyerekeket, hogy hallkan mondják velünk a szívük lakóinak.

ooo

Képek