A hála gyakorlása az alsópáhoki Nyuszi csoportosokkal

- Csoport neve: Nyuszi
- Alsópáhoki Szivárvány Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (40 megtekintés)
A hála
A Boldogságóra foglalkozásokat az Alsópáhoki Szivárvány Óvodában kezdtem el oktatni. A saját csoportomban a Nyuszi csoportban tartom a középsős ovisaimnak. 16 középsősöm van, 8 kisfiú és 8 kislány. A 2025/2026-os tanévet kezdhettem Velük miután óvodát váltottam. Úgy érzem, hogy egyre szorosabb a kapcsolatom a gyermekekkel, illetve a kollégákkal egyaránt.
A hála foglalkozást megelőzte egy alkalom amikor a gyermekekkel elkészítettük a Boldogság várát, hogy láthassák azt a helyet minden nap maguk előtt, ami előttünk van minden nap. Attól a naptól fogva, hogy elkészítettük az álom várunkat a gyerekek minden áldott nap emlékeztették a szülőket, hogy milyen szép helyen leszünk Mi majd.
Illetve, azt is elmesélték, hogy milyen jól érezték magukat miközben elkészítettük a várat.
A hálával kapcsolatban a gyermekeknek elmondtam, hogy mi is a hála miután a relaxációval felkeltettem a gyermekek érdeklődését és segítettem nekik kicsit megpihenni, megnyugodni és a testüket felkészíteni erre a csodálatos kalandra. Ezt követően pedig elénekeltük Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem című dalát. Közben táncoltunk és rengeteget nevettünk. Így készen álltunk mindnyájan, hogy átbeszéljük mi is a hála. Megbeszéltük, hogy a hálát nagyon sok mindenért érezhetünk. Elmeséltem Nekik, hogy én hálás vagyok azért, hogy az Ő óvó néniük lehetek, azért, hogy ma felébredtem azért, amiért ők ide járnak az oviba. Illetve több példát is mondtam számukra, hogy magukénak érezhessék a példák alapján ez a téma mit is jelent. Ezt követően pecséteket adtunk egymásnak a Gyűjtögetős játék keretein belül, majd elmeséltem a Hálafa történetét. A mese segítségével átbeszéltük a történetet és annak a mondanivalóját, így még jobban megértették, hogy mit is jelentett ez az érzés. Majd elkészítettük a tenyereinkkel a saját Hálafánkat. Ezt követően kiszíneztük a hála jelét és Bagdi Bella Boldog vagyok című dalára táncoltunk. Majd a gyerekek a foglalkozás végén elmondták, hogy mi volt a kedvenc részük a mai foglalkozáson és elmesélte mindenki, hogy ők kiért vagy miért hálásak. Mindnyájan a szüleiket mondták, szednek majd Nekik virágokat és leveleket, hogy ezzel kimutathassák hálájukat.
A gyerekek nagyon sok dolgot említettek amiért hálásak lehetünk, a rengeteg gondolat és kedves szó rá is nyomta a bélyegét a napjukra. Érezhetően türelmesebbek, kedvesebbek, figyelmesebbek voltak egymással, olyan gyerekek is játszottak együtt, akik előtte csak akkor játszottak egymással, ha épen úgy hozta ki a sors. A gyerekek többször is kiemelték a napban a jó dolgokat. Mindenki, amikor megkapta a labdát elmondhatta esetleges gondolataikat a hálával kapcsolatban miközben egy körben ültünk a szőnyegünkön.
Véleményem szerint a magyarázat és a mese is sokat segített a világos fogalmak kialakulásában. A gyerekek nagyon érdeklődőek voltak, így könnyű volt számomra az együttműködés. Differenciálni a mindfulness alatt a kisfiúkkal mást képzeltettem el, mint a kislányokkal, illetve a közös alkotás alatt volt, akinek többet volt, akinek kevesebbet segítettem képességeiket figyelembe véve. A gyerekek együttműködőek voltak, ugyanakkor gyakran utánozták is egymást. Én egy facilitátorként voltam jelen, illetve amikor én is bekapcsolódtam a játékba, hogy a gyermekekkel jobban átérezhessem a feladat nehézségeit. A gyermekek nagyon pozitívan számoltak be róla. Tetszett nekik, hogy ennyire érdekes volt, illetve örültem neki, hogy ők maguk is pozitívan számoltak be mindenről. Véleményem szerint, amit elterveztem mindent megtudtam valósítani, első próbálkozásként véleményem szerint megfelelő volt minden, természetesen a jövőben más elemek beillesztésével próbálom majd ki.
Én nem változtatnék a foglalkozáson a gyerekeknek így tetszett és így bevált, nagyon ügyesek voltak a gyerekek. Megtanultam, hogy a gyermekeket nyugodtan, sok szeretettel és türelemmel nehéz érzelmekkel teli témákon át is el tudom kísérni. Boldog vagyok, hogy tudtam segíteni a saját eddigi módszereimmel és nagyon büszke vagyok arra, hogy ilyen ügyesen átugrották a gyerekek az egyes akadályokat, amik elöttük álltak már az első foglalkozás alatt. Számomra a legnagyobb élményt a közös alkotás adta. A Boldogságóra pozitívuma volt, hogy a könyv segítségével feltudtam úgy építeni a témát, ahogy a gyermekek számára érthető és elég biztonságot adtam nekik abban, hogy igenis jól végzik a feladatukat. Kihívást nekem az okozott, hogy a sok-sok kedves szót mind eltudjam vinni magammal, amit ezen a napon hallottam.



