A hála gyakorlása (a közösség tükrében)

3b-4.jpg

Boldogságóra – A hála gyakorlása (a közösség tükrében)
• frontális munka: beszélgetés a „hála” szó jelentéséről, arról, mikor érezhetünk hálát, miért lehetünk hálásak (család, egészség, otthon, biztonság, betevő falat, barátok, tanulási lehetőség…)
• csoportmunka (4 fős csoportok): Miért lehetünk hálásak itt, az iskolában?
– ötletbörze – szavak egy lapra, majd megvitatjuk
– rávezetem őket a „célfogalomra”: a csapat, a jó osztályközösség, amiért szintén hálásak lehetünk
• frontális munka: Miért lehetünk hálásak a mi csapatunknak/ osztályközösségünknek?
papírból készült színes faleveleken 1-1 állítás: felolvassuk, eldöntjük, igaz-e a csapatra, hálásak lehetünk-e rá, hogy ilyen a csapat, ha igen, felragasztjuk a levelet a hálafára (hátul, szekrényen előkészítve), ha nem, félretesszük a falevelet
• csoportmunka: És még miért…?
– a csoportok 2 üres falevelet kapnak, s 1-1 állítást fogalmaznak meg (írnak a levelekre), amiért hálásak lehetünk a csapatunknak
– a csoportok felolvassák és indokolják a véleményüket
– ha beleegyezik az osztályközösség, mehet a hálafára a levél

Képek