A hála gyakorlása

120515905_2715475768719725_643812264636501762_n.jpg

A boldogságórát a hála gyakorlása témakörben napközis foglalkozás alatt alsós gyerekeknek, másodikosoknak és negyedikeseknek tartottam. A boldogságóra fogalma nem volt ismeretlen a gyerekek számára.
A foglalkozás elején tisztáztuk a hála szó jelentését, gondolathálót készítettünk a táblára. Aztán beszélgettünk arról, hogy kinek és miért lehetünk hálásak. A gyerekek meglepően sok példát hoztak fel a témában.
A hála kifejezése kapcsán beszéltünk az aktuális járványhelyzetben történő hála gyakorlásáról.
A gyerekek igényére behívtuk a foglalkozásra intézményvezető asszonyt, akinek szóban is megfogalmazták a tanulók a pedagógusok iránti hálájukat, valamint tapsviharral is megnyilvánultak.
Folytatásként azt a feladatot kapták, hogy készítsenek rajzot a nyár leghálásabb pillanatairól. A csoportban többen vannak, akik ingerszegény környezetből jönnek, így sokak számára a nyár leghálásabb pillanatai az iskola által szervezett Erzsébet-tábor eseményeihez, szervezőihez, pedagógusaihoz kötődnek.
A gyerekek szívesen rajzoltak és közben megbeszéltük munkájuk témáját.

Képek