A hála gyakorlása

IMG_74621.jpg

A hála gyakorlása témát a 9-10. évfolyamos értelmileg akadályozott osztályommal dolgoztam fel. Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival indítottuk az órát. Ezután meghallgatták a gyerekek „A csodakantár” című mesét, majd átbeszéltük, hogy a mesében a szereplők kinek, miért lehettek hálásak. A gyerekek kérésére az idén is készítettünk őszi hálafát. Színes papírból a kézfejük körberajzolásával készült falevelekbe beleírták a tanulók, hogy kinek, miért hálásak, természetesen az írni nem tudó gyerekeknek segítséget nyújtottam. Majd ezután, hogy megtudjuk mi a hála kimutatásának legegyszerűbb módja, megfejtettük a táblán a keresztrejtvényt, majd hozzáfogtunk a csoportfeladathoz. Hárman rajzot készítettek egy szép nyári pillanatról, amiért nagyon hálásak, hogy velük megtörtént, a többiekkel pedig nekiláttunk a hálaérmek elkészítéséhez. Közben meghallgattuk a hónap dalát, a „Szép nap, ölelj most át” kezdetű dalt. Ezután a rajzot készítők elmondták, hogy milyen eseményről készült a rajz. A gyerekeknek nagyon tetszett a szív alakú hálaérem, nagy izgalommal készítették és várták azt a pillanatot, amikor majd átadhatják annak a személynek, akinek hálásak. Nagyon jó hangulatban telt az óra, minden tanuló aktívan vett részt benne.

Képek