A hála gyakorlása

A hála gyakorlása

Az első Boldogságóránkat szeptember végén tartottuk meg összevont 1-2. osztályban. A „Napimádás” relexációs gyakorlattal kezdtünk. Ezután meghallgattuk a hónap dalát, mellyel ráhangolódtunk a témára. Megbeszéltük, miért lehetünk hálásak a mai nap,
majd felsoroltunk olyan dolgokat, amik természetesek, és csak akkor szembesülnénk
az értékükkel, ha hiányoznának a napunkból! (reggel/napközben/este)
Látszott a gyerekeken, hogy soha nem foglalkoztak még azzal, hogy megfogalmazzák az ilyen jellegű érzéseiket, gondolataikat. Először én mondtam el, kinek voltam legutóbb hálás és miért, majd mindenki sorban elmesélte a kis történetét, a többiek figyelmesen hallgatták.
Elolvastam a Hálafa történetét, és hosszasan beszélgettünk arról, milyen dolgokért lehetünk hálásak és kiknek, mivel szokták meghálálni a segítséget, vagy kedvességet, illetve hogy hogyan kapcsolódik össze a hála a boldogságérzetünkkel. Ezután felálltak, és odamentek társaikhoz, megölelték egymást, és elmondták, ki miért hálás a másiknak. Elkészítettük a Hálakertünket is. Virágokat színeztek és nyírtak, majd egy tojástartóba ragasztottuk azokat, és elmondták, kire gondoltak színezés közben.
A Hálakert az osztálytermünket fogja díszíteni, és valahányszor ránézünk, mindig eszünkbe fog jutni, hogy miért is érdemes kifejeznünk a hálánkat a másik ember felé.
Az órát meditációval zártuk: „anya szeret, apa szeret, biztonságban vagyok….”
….hogy ne engedjük el a Hála témakört októberben sem, mindenki elkészítheti majd a Hálagyöngysorát. Amikor valamiért úgy érzi, hogy hálás lehet valakinek, ráfűzhet egy gyöngyszemet. Október végén megnézzük, kinek lett a leghosszabb a gyöngysora. A gyerekek megtarthatják, vagy oda is ajándékozhatják majd valakinek.

Képek