A hála gyakorlása

- Csoport neve: 2.a
- Pávai Vajna Ferenc Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (49 megtekintés)
Boldogságóra – A hála gyakorlása
Célcsoport: általános iskola 2.a
Időtartam: 45 perc
________________________________________
Célok
• A gyerekek felismerjék a hála fontosságát a mindennapi életükben.
• Gyakorolják a hála kifejezésének különböző formáit.
• Erősödjön az empátia, az egymásra figyelés és a pozitív gondolkodás.
________________________________________
Eszközök
• Papír, színes ceruzák/filcek
• Zöld papírból levelek, kartonpapírból fatörzs
• Egy kis piros szív (szimbolikus „hálatárgy”)
• Zene (nyugodt háttér)
________________________________________
Óravázlat
1. Ráhangolódás (5 perc)
• Rövid beszélgetés: „Mit jelent számodra a hála? Mikor szoktál köszönetet mondani?”
• Körben ülve mindenki mondjon egyetlen szót vagy kifejezést, amiért most hálás (pl. reggeli, család, barát).
________________________________________
2. Mese (10 perc)
• Rövid mese, ahol a hála fontos szerepet játszik: A hálás kismadár
• Közös megbeszélés: „Mit tanultunk a történetből?”
________________________________________
3. Kreatív feladat (15 perc)
• Hálafa: minden gyerek kap egy zöld papírlevelet és a levélre ráírja, miért hálás (lehet személy, dolog, élmény).
• Közösen kirakjuk a faliújságra → „Az osztály hálafája”.
________________________________________
4. Hálakör gyakorlat (10 perc)
• A „hálatárgyat” (kis piros szívecske) körbeadjuk. Akinél van, az mondhat egy konkrét dolgot, amiért hálás aznap.
• Csak az beszél, akinél a tárgy van → fejleszti a figyelmet és tiszteletet.
________________________________________
5. Lezárás és pozitív megerősítés (5 perc)
• Rövid relaxációs gyakorlat: csukott szemmel mindenki gondoljon három dologra, amiért ma hálás.
• Elmondom óra végén: „A hála olyan, mint a napfény – minél többször adjuk, annál jobban ragyog az életünk.”
________________________________________





