A Hála gyakorlása

- Csoport neve: Zümi óvodai csoport
- Csillagfürt Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Óvodások
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (147 megtekintés)
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI, Zümi csoport
Ideje: 2024.09.24.
A foglalkozást vezeti: Borsodi Ádámné
Foglalkozás témája: A hála gyakorlása
A foglalkozás célja: A társas kapcsolatok erősítése.
A foglalkozás feladatai: Az egymásra figyelés képességének fejlesztése, erősítése. Elfogadás, kapcsolatteremtés kialakítása. Pozitív tulajdonságok megismerése, felismerése, megnevezése.
1. Motiváció: Falevéllel végig simítom a gyerekek fejét, név szerint köszöntöm őket. Minden gyermeknek odaadom a falevelet és ők is köszöntik társaikat.
2. Mozgásalapú relaxációs gyakorlat: Kinézek az ablakon… dal mozgással kísérése.
-Ősz van, a szél lefújja a fáról a faleveleket. Gyertek nézzük meg az
ablakból hova viszi őket a szél!
„Kinézek az ablakon,
Falevél egy nagy halom!
Már a földet takarja,
A szél összekavarja.”
3. Téma feldolgozása mesével: Kovácsné Demeter Mónika Iringó: A hálás mackó mese bemutatása plüssökkel.
Hoztam nektek egy mesét! Hallgassátok meg!
4. Beszélgetés a meséről.
5. Feladat: Előre kivágott levelek kiosztása, festése egyénileg, segítségnyújtással a választott színnel.
-Milyen a szerinted a hála színe? Válassz egy színt! Mellyiket választottad? Fesd ki vele a leveledet!
6. Feladat: A Hálafa elkészítése közösen. Előre kiválogatott és kivágott képekből kiválasztja minden gyermek, hogy miért hálás, kiszínezi, majd felragasztja a saját levelére végül a hálafára.
-Hoztam nektek képeket, nézzétek meg őket és válasszátok ki, hogy ti melyikért vagytok hálásak! Mire esett a választásod? Most színezd ki, ragaszd fel a leveledre a képet! Gyere, ragasszuk fel a Hála fánkra a leveledet!
7. Lezárás: Bagdi Bella: Hála dal meghallgatása, mozgással kísérése körben, kézen fogva ringatózással, körbejárással.
Boldogságóra reflexió: A Hál gyakorlása
A témát 2 tevékenység során tudtam megvalósítani, az Anyanyelv és kommunikáció, valamint a Vizuomotoros fejlesztés során. A bevezetésben nagyon tetszett nekik a faleveles köszöntésem, de a társuk köszöntésénél volt olyan gyermek, akinek nem ment könnyedén a közeledés a társakhoz, tartózkodott az érintéstől és bátorítást, segítséget igényelt az üdvözlés során. Az órakezdő mozgásos relaxációs gyakorlat alatt élvezték a dallal kísért mozgást, énekelték a már ismert dalt és utánozták a kísérő mozdulatsorokat a csoport tagjai. A téma feldolgozásához a gyerekek számára az életkori és egyéni sajátosságokat figyelembe véve Kovácsné Demeter Mónika Iringó: A hálás mackó meséjét mutattam be plüssökkel, amely nagyon érdekelte a gyerekeket és fenntartotta a motivációjukat, érdeklődésüket. Nagy figyelemmel hallgatták a mesét és a feldolgozást segítő kérdésekre a meséhez kapcsolódó képek, valamint a plüssök segítségével ügyesen válaszoltak. Előre kivágott levelek kiosztásánál nagyon izgatottak voltak, Kiválasztották és átbeszéltük a színeket, majd buzgón festeni kezdtek. A levelek elkészülése után, míg azok száradtak, adott színezős képek közül kiválasztották, hogy ők miért hálásak és átbeszéltük a választott képen szereplő tárgyakat, gyűjtőfogalmakat, amelyeket utána ki is színeztek és felragasztottak a megszáradt levelükre, majd a közös Hála fánkra.
A foglalkozás befejezéseként kört alakítottunk, és Bagdi Bella Hála dalára kézen fogva ringatóztunk, körbejártunk.
Én nagyon pozitívan éltem meg az óra különböző pillanatait. A gyerekek a tevékenység végére nyitottabbakká váltak társaik felé, a közös ringatózásnál, körbejárásnál az eleinte félénk, tartózkodó gyerekek is bátran teremtettek kapcsolatot társaikkal. Az életkori és egyéni sajátosságoknak megfelelő, vidám hangulatú, minőségi tartalommal megtöltött időt töltöttünk el együtt.