A hála gyakorlása

- Csoport neve: Tállya Boldog Iskola
- Zempléni Árpád Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (134 megtekintés)
A Boldogságóránkat a hónap dalának meghallgatásával kezdtük, amivel ráhangolódtunk a témára. Megbeszéltük a hála szó jelentését, összegyűjtöttük, mi miért lehetünk hálásak az életünkben. Elolvastuk és értelmeztük a motiváló idézeteket, amit le is másoltunk és egy feladatunkat kiegészítettük vele. A tanulók ügyesen, sok és ötletes dolgot tudtak elmondani a hála szó kapcsán. Nem csak önmagukra, hanem családtagjaikra is kitértek, hogy miért lehetnek hálásak.
Gyakorlatok:
1. Hálás kezdet
Elkészítettük Boldog Dórát és Lelkes Lórit. Köréjük gyűjtöttük a hálával kapcsolatos motiváló idézeteket. Ezt követően megbeszéltük és papírra vetettük, hogy miért lehetnek hálásak a gyerekek az iskolakezdéssel kapcsolatban. Több ötlet született, amelyet a tanulók közösen megbeszélve és együtt dolgozva a fontosabb pontokat jelenítették meg a munkájukon.
2. A mi hálánk
Nagyon jó kis mozgásos feladat volt, hogy összegyűjthették a feladathoz szükséges tárgyakat a megadott szempontok alapján. Elkészült a hála szó, és közben megköszönték a gyerekek a tárgyakna, amiben „segíti” őket.
3. Hála-híd
Utolsó feladatunk a Hála-híd megépítése volt. Papírból készítették el a gyerekek a Morcos mezőt és a Szív szigetet. Ezt követte a híd megépítése. A rendelkezésre álló tárgyakat kreatívan használták fel. Minden tanuló végig ment a hídon és megköszönte, hálát adott a testrészeinek. Ez a feladat tetszett nekik a legjobban, ezért többször is végig mentek rajta és más-más mondatot fejeztek be.
Az óra zárásaként egy beszélgető körben mindenki elmondta, hogy ő miért hálás a barátjáért. A gyerekek megköszönték és hálát adtak az osztályban a legjobb barátjuknak.