A hála gyakorlása

A hála gyakorlása

A HÁLA

A foglalkozás címe: Hála
Ajánlott életkor: 14-15 év
Osztály: 9.
Tantárgy: osztályfőnöki
Fő didaktikai feladatok: ráhangolás, témakör bevezetése, tudományosság, motiválás, aktivizálás, érthetőség, fokozatosság, rendszeresség, elvonatkoztatás
Felhasznált források: Bagdi Bella-Dezső Anita: Boldogságóra 14-20 éveseknek, Bagdi Bella- Prof. Dr Bagdy Emőke: Boldogságóra 10-14 éveseknek

Az óra menete

1. Relaxációs gyakorlat:
„ Napimádás”

2. Beszélgetés körben ülve
A hála, köszönetnyilvánítás, hálaadás szavak fogalmának felolvasása (Értelmező kéziszótár)
A tanulók elmondják, mi jut eszükbe róla.
A tanulók elmesélik, milyen jó dolog történt ma/ ezen a héten velük.

3. Körkérdés
Mikor éreztél hálát a szívedben utoljára? • Milyen események hatására érezted a hála érzését? Hogyan hat a hála a testre és a lélekre?• Kifejezted-e a háládat? Ha igen, hogyan? Ha nem, miért nem? • Minden esetben ki kell fejeznünk a hálánkat? • A hála hatása

4. Hálafa készítése
A tanulók leírják, miért hálásak és felragasztják a fára. Az osztály közös háláfáját kitettünk a tanterembe. (Színes levélformájú papír, toll, ragasztó, kartonlapra előre megrajzolt fa)

4.Történet a háláról
Elizabeth Silance: A tanító tanítása
Mire tanít ez a történet?

5. Hálakupon
A tanulók kapnak 1-2 hálakupont és az általuk kiválasztott személy részére megírják, majd odaadják.

Kedves ………………………………………!
Nagyon hálás vagyok Neked, amiért ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Ezért ezt a kupont beválthatod egy
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

6. Bagdi Bella: Jól érzem magam c. dalának meghallgatása, éneklése

7. Házi feladat:Oxfordi boldogásmérő kérdőív kitöltése

8. Zárógondolat: „A hála híd, amin keresztül eljuthatsz a negatív érzésektől a szeretet, az öröm, a megelégedettség zónájába.”

Képek