A hála csodája

- Csoport neve: MisiPingvin1
- Petőfi Sándor Általános Iskola, Zenta
- Kategória: Alsósok
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (41 megtekintés)
A Boldogságóra szeptemberi HÁLA témáját egy alkalommal dolgoztuk fel 45 perces keretben, valamint egész szeptemberben beloptuk korrelációként tanítási órák témájához.
************************************
Tagozat: első osztály, 7 tanuló, 4 fiú + 3 lány
Boldogságóra 45 perc, 2025.09.12.péntek
– Hála fogalma – beszélgetés
– Hálajáték – körbeültünk, tanulástsegítő plüssállatkának Kacsacsőrű emlősnek -Cukinak és Tigrisnek meséltek a diákok. „Hálás vagyok….”, „Örülök, hogy vagy…” – helyzetek, történetek, érzelmek.
– Játék – Szeretem benned….körbeadogatva állatkát elmondtuk, mit kedvelünk benne, ugyanezt eljátszottuk, Kedvelem/szeretem benned XY…diáktársainknak címezve.
– Hála/szeretet befőtt készítése, pozitív érzelmek, hálás vagyok, valami jó történt velem – cédula. Nem csak az órán, hanem egész szeptemberben bármikor rajzolhattak lapocskákra, akár az osztályban tanítók is, és bedobhatták befőttes üvegbe.
– Vidám reggeli köszöntést találtunk ki, egész szeptemberben így köszöntöttük egymást reggelente.
– Ki lehet ő? Elsősöknek egyszerű játék. Egy tanuló félrevonult, többiekkel jellemeztünk egy osztálytársat, táblára írtam/rajzoltam kedvenc tárgyait, kedvenc időtöltését, ami jellemző rá, a tanulónak fel kellett ismernie kiről is volt szó.
– Zárókör: Mindenki odafordult egy társához, mi mindenkinek elmondtuk, kevesen vagyunk, hogy miért is lehetünk hálásak egymásnak!
*******************************************
SZEPTEMBER folyamán folyamatosan tanítási órák/tantárgyak témájához kötöttük Boldogságóra Hála – Pozitív kapcsolatok témáját.
– Környezetismeret / Képzőművészet óra keretén belül képeslapot készítettünk, családunknak rajzoltunk, szeretetünk jelképeként, feladtuk a postán. Programban együttműködés a helyi szervezetekkel címszó alatt. Mutasd meg, kinek vagy hálás!
– Képzőművészet szakkör – finommotorika fejlesztése – gyögykarkötő készült kedves barátunknak, családtagnak/anyukának, hála jelképeként.
– Osztályfőnöki órán HÁLA kérdéskártyákat dolgoztuk fel. Körbeültünk, tanulástsegítő állatkáknak meséltek, válaszoltak kérdésekre.
– Szeptember folyamán a Pozitív árulkodás „aktív” folyamattá vált. Heti többszöri alkalommal is pozitívan árulkodtak diákok társaikról, vagy akár tanítójukról :-).
– Én így kedveskedem – Elsősökkel ellátogattunk az óvodába, találkoztak régi játszótársaikkal, beszélgettek. Meséltek egymásnak az iskolai mindennapokról. Ajándék – szeretet-hála – jeléül szobanövényt ajándékoztak. Környezetvédelem/újrahasznosítás iskolai program keretén belül gyökereztetett, ültetett, gondozott szobanövényt ajándékoztunk.
– Mesélő kör: a tanulók kedvenc meséskönyveiket mutatták be szeptember folyamán diáktársaiknak/egész éves program/, igyekeztek olyan témával készülni, ami kapcsolódik a szeptemberi Boldogságóra témájához, pl. Berci Spagettit főz (Christian Tielmann) – együtt a család/hála/szeretet, Berci azt mondja, állj! (Christian Tielmann) – ami számomra kellemetlen/nem szeretném, hogyan is jelzem másoknak, hogy ne sértsem meg őket, Berci nem megy el idegenekkel (Christian Tielmann) – téma kapcsolódik a biztonságos úton az iskolába környezetismeret témához, Bogyó és Babóca (Bartos Erika): A barátság, A szivárvány könyv.





