A Boldogságóra bevezetése a Mosolykáknál

5.b.jpg

Év végi Boldogságóra beszámoló 2024/2025. tanév

Intézményünk Boldog iskola, évekkel korábban három pedagógus végezte el a Boldogságóra képzést. Tavaly augusztusban-velem együtt- még öten vettünk részt, hogy minél több csoportban, minél több gyermekkel megismertessük a programban rejlő lehetőségeket. A 2023/2024-es tanév folyamán volt lehetőségem olyan osztálycsoportban tanítani, ahol már alsó évfolyamon részt vettek a tanulók Boldogságórákon. Látom a közösségen a pozitív hatásait. Tavaly elballagott nyolcadik osztályom helyett ötödikes osztályfőnök lettem, több tanulási és beilleszkedési problémával küzdő tanuló van a csoportban. Négy gyermek állandó pszichológiai foglalkozásokon vesz részt, ezen kívül az iskolapszichológus ebben a tanévben csoportos órákat is tartott az osztályomban. A tanév elejétől havonta egy témát feldolgozva kezdtem el a programot, bíztam benne, hogy tudok pozitív irányt mutatni, szerettem volna segíteni ilyen módon is a problémák mérséklését, megoldását.
Az év során feldolgozott órák:
1. A hála gyakorlása
2. Az optimizmus gyakorlása
3. Társas kapcsolatok ápolása
4. Boldogító jó cselekedetek
5. Célok kitűzése és elérése
6. Megküzdési stratégiák
7. Apró örömök élvezete
8. A megbocsátás gyakorlása
9. Testmozgás
10. Fenntartható boldogság
Tanév elején a szülőkkel is megismertettem a Boldogságórák tematikáját, célját. Nagy örömmel fogadták, bízva benne, hogy gyermekeik a pozitív élmények hatására jobban teljesítenek majd az iskolában. Mivel nekem is ez volt a tanulóévem, a képzésen tanult módon, óratervezéssel készültem ezekre az órákra. A gyerekek nagy örömmel fogadták, majd minden hónapban nagyon várták az újabb témákat, feladatokat. Széles mosollyal az arcukon énekeltek, táncoltak, leírták és lerajzolták gondolataikat, meséltek. Hamar közelebb kerültünk egymáshoz is, mint új osztályfőnök és diákjai. Március 20-án csatlakoztunk a Boldogság világnapja programhoz, intézményünk diákjai szélforgókat készítettek boldogságtartalmú üzenetekkel, ezeket a község különböző pontjain véletlenszerűen helyeztük el. Hálafalon írhattak pozitív gondolatokat tanulók, szülők, tanárok. A visszajelzés örömteli volt.
Jövőre biztosan folytatom osztályommal a programot!

Képek