A barátság

- Csoport neve: Csillagfürt - Tanak 2.
- Csillagfürt Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Társas kapcsolatok
- (18 megtekintés)
1.
Ráhangolódás:
Bagdi Bella: Ha boldog vagy…. Szabad tánc és ének.
2.
Beszélgető kör: Képeket helyeztem fel a táblára: családi, baráti, munka és párkapcsolatot ábrázoltak. Célkitűzés: „A mai napon a társas kapcsolatokról fogunk beszélni, ezen belül is a barátságról!”
-Személyes példa bemutatása.
-Neked van barátod?
Mit szoktatok együtt csinálni?
Mitől lesz valaki jó barát?
3.
Mesehallgatás: Tüske kalandjai – Az első barátság.
-Megfigyelési szempontok
-Mese tartalma
-Mi a legfontosabb üzenete számunkra?: Ne ítéljünk úgy, hogy még nem ismertük meg a másikat. Elfogadás.
_Mese szereplői elbújtak a tanteremben: Keressük meg őket!
4.
Mozgásos játékok:
-Barátság-pizza (Kört alakítottunk, szorosan álltunk egymáshoz. Az előttünk álló hátán készítettük el a pizzát. Gyúró, nyomkodó, csipkedő, simító mozdulatokkal.)
-Barátválasztó-játék (Körben ültünk, a kör közepén nyakbatehető medálokat helyeztem el, mindegyikből kettőt. A játék alatt Koncz Zsuzsa: Barátság c. dala szólt. A gyerekek egyesével jöttek a kör közepébe és választottak maguknak egy nyakláncot. Majd megkeresték a párját és egy osztálytársuk nyakába akasztották, majd átölelték egymást.)
-Közös tánc: Amikor már mindenkinek volt a nyakában medál, körben összeölelkeztünk és együtt táncoltunk a gyönyörű zenére.
5.
Barátság-karkötő készítése: A gyerekek gyöngyökből fűztek egymásnak karkötőt. Akik hamarabb elkészültek, szeretettel segítettek társaiknak.
Barátság-szív színezése: Ezeket a szíveket választottuk a hónap jelképévé. Színezés után elhelyeztük Boldogvárunk novemberi lépcsőfokán.




