A barátság

484314532_1545314742827988_1190136232761527989_n.jpg

TÁRSAS KAPCSOLATOK ÁPOLÁSA
A foglalkozást a „A robbanásra kész rakéta” játékkal indítottuk, mellyel megszabadultunk az összes feszültségtől.
A témát egy telefonos játékkal vezettük be. „Felhívva” barátunkat érdeklődtünk egymás felől, elmondtuk hogyan érezzük magunkat, megköszönve a hívást és érdeklődést.
A gyermekekhez közel álló témájú mesét találtam a téma feldolgozásához: Mihail Pljackovszkij: Lecke a barátságról c. meséjét. A mesehallgatás után arról beszélgettünk, hogyan érezhette magát magát Csip , miután ő megette barátja elől az összes kölest, Csirip pedig azt a néhány szem kölesét is megosztotta vele?
Majd mindenki elmondhatta, ki az a jó barátja, aki számára ennyire fontos?
Mindenki kiszínezte barátságvirágát, melynek szirmaira felkerültek a legjobb barátok jelei is.
Ezt követően megbeszéltük, hogy milyen jó is Méhecske csoportosnak lenni, mert itt barátokra lelhetünk és sosem kell magányosnak érezni magunkat. Mert a barátok együtt játszanak, megvigasztalják egymást, megosztoznak mindenen, meghallgatják egymást, segítenek egymásnak. Ezeket a képeket is kiszíneztük, majd tablót készítettünk azokból, ahova felkerült mindenki barátságvirága is.
Megtanultuk a Béke, béke barátság, mi volt ez a szamárság mondókát is. Zenére szabadon mozoghattak, majd amikor megállt a zene, párt választva haragos nézéssel „összevesztek”, (mert a barátok közt néha ez is megesik), de mondókával gyorsan ki is békültek.
A foglalkozást egy ölelős játékkal zártuk le a „Jól érzem magam…” dalra.

Képek