„A barátom ismeri a dalt a szívemben, és amikor szomorú vagyok, énekli nekem azt.”

Tarsas-kapcsolatok-apolas-kep.jpg

Boldogság óra: Társas kapcsolatok ápolása
(2024.11.17.)

Pedagógus: Nyerges Attila
Osztály, csoport: 4. Napközis csoport
Cél:
A társas kapcsolatok fontosságának megértése, a barátság, együttműködés és empátia fejlesztése. A tanulók gyakorolják a kapcsolatok ápolásának egyszerű módszereit.
________________________________________
1. Bevezető beszélgetés: Miért fontosak a barátok?
• Kérdés: Kik a barátaid, és miért szeretsz velük lenni?
• Beszéljünk arról, hogy a barátok segítenek boldognak lenni, megosztani az örömöket és támogatást nyújtanak a nehéz időkben.
________________________________________
2. Játékos feladat: „Baráti kör”
• Üljünk körbe, és adjunk körbe egy kis labdát.
• Aki megkapja a labdát, mondjon valami kedveset a mellette ülő társáról. Példa: „Nagyon szeretek veled játszani.”
• Ha szükséges, a pedagógus segíthet példákkal.
________________________________________
3. Kreatív tevékenység: Barátságfa készítése
• Rajzoljunk egy nagy fát közösen.
• Minden tanuló kap egy színes levelet (papírdarabot), és írja vagy rajzolja rá, hogyan lehet valaki jó barát (pl.: „Segítek, ha valaki szomorú” vagy „Megosztom a játékomat”).
• Ragasztjuk fel a leveleket a fára, és tegyük ki a tanteremben.
________________________________________
4. Záró beszélgetés: Mit tanultunk ma?
• Kérdezzük meg a tanulókat: Mit tehetsz azért, hogy jó barát legyél?
• Röviden foglaljuk össze, hogy a figyelmesség, kedvesség és együttműködés segíti a társas kapcsolatok erősítését.
________________________________________
SNI tanulók támogatása:
• Rövid és egyszerű instrukciók.
• További idő biztosítása a válaszok megfogalmazásához.
• Segítség a barátságfa leveleinek kitöltéséhez (pl. előre megírt példák).
• Sikerek kiemelése dicsérettel vagy apró jutalmakkal (pl. matricák).
Eredmény:
A tanulók megértik, hogy a társas kapcsolatok boldogabbá és erősebbé tehetik őket, és megtapasztalják, hogyan lehetnek jó barátok.

Képek