4181.Nádudvar,Fő út 144-147. Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Csoport neve  :                             1.d osztály

Helye:                                           Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

                                                      Nádudvar , földszint 4.terem

 

 Óra cél és- és feladatrendszere: A reális önszemlélet és az érzelmi intelligencia ,önbecsülés fejlesztése.

 Tantárgyi koncentráció:             magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika.

Az órát tartja:                             Tőzsér Jánosné    tanító

 Óravázlat                                   Boldogságóra, optimizmus


Idő:                                            
2021.október 20.

 

 

 

 

 

 

 

   Az optimizmus gyakorlása

 

Pedagógus tevékenysége Gyerekek tevékenységeMódszerek, munkaformákEszközökCélok
1.     Órakezdő relaxáció és éneklés: (4 perc)

– Reggeli sorakozás a terem előtt    Köszönés ölelés vagy pacsizás.

– Szép napot kívánok a gyerekeknek!

A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)

Bagdi Bella: Pozitív mondóka

 

 

 

 

 

2.Téma bevezetése: nevetésverseny (3 perc)

Szabály ismertetése.

 

 

Most hogy vagy ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gyors elhelyezkedés

Hallgatják körben állva a zenét, táncolva énekeljük a dalokat.

 

csapatverseny

 

 

egyéni

 

 

 

 

frontális

 

 

 

 

frontális

 

 

1.számú melléklet

 

 

 

 

laptop

2.számú melléklet

https://www.youtube.com/watch?v=0JPpJX82S-4

 

 

 

 

Választhat, hogy a szívre vagy a kézre teszi a kezét.

 

 

Nyugodt ,derűs

légkör megteremtése,

érzelmi ráhangolódás

az órára.

 

 

 

 

 

Mindenki mosolyogni fog a mai órán!

Mutassák az arckifejezést ,azok, akik óra elején esetleg búvalbéleltek voltak!

2.Téma feldolgozása: Optimizmus (10perc)

Körben ülnek a gyerekek.

Hallottátok már azt a szót, hogy optimista?

Jelentése a legjobb. Jövő felé mutat.

„Mitől jó egy nap? Attól, hogy képesek vagyunk meglátni a jót. Hogy örülni tudunk. És attól, hogy holnap is lesz egy nap. Lehet , hogy még jobb ,mint a mai.” Janikovszky Éva

 

Hallottátok már azt a szót, hogy pesszimista?

Jelentése  reményvesztett.

Játszunk egyet !Optimista és pesszimista szemüveget hoztam nektek !

Ki az ,aki ki szeretné próbálni? Olyan arcot vágjon miután feltette , amilyen szemüveg van rajta!

Rózsaszín optimista ,fekete pesszimista

 

 

 

 

Vélemények meghallgatása

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vélemények meghallgatása

 

 

Szemüveg kipróbálása.

 

 

egyéni munka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

egyéni munka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szemüveg

3..számú melléklet

 

/rózsaszín ,fekete/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kellőképpen jól érezzék magukat és úgy mondják el véleményüket.

 

Gondolkodás, szóbeli

kifejezőkészség

fejlesztése. Az agy

„pozitív”

üzemmódban, a szív

boldog.

 

 

 

Szemüveg viselése közben mimikát kérek! Optimista, pesszimista bemutatása.

3.A téma előkészítése : (10 perc).

Készítsétek el saját tükörképedet az örök mosoly arcoddal!

Ha rossz a kedved csak bele kell nézned ebbe a varázstükörbe!

Közben zenét hallgatnak.

Bagdi Bella:Tükördal

 

 

 

 

 

 

Tükörbe az arcképének lerajzolása.

 

egyéni munka

 

filc ,bármely technika

4.számú melléklet

 

 

 

5.számú melléklet

CD hallgatása

https://www.youtube.com/watch?v=u1-pvSEd8P8

 

 

 

Kreativitás,

finommotorika

fejlesztése

 

4. A téma feldolgozása (6 perc)

Tükrök bemutatása

 

 

 

Tábla elé állnak úgy mutatják be egymásnak a fiúk, lányok !egyéni munka7.számú mellékletVidám , mosolygós arcok a tükörben.

Körben állva megnéztük egymás munkáját.

Kitettük a Boldogságóra program falunkra a folyosóra.

5. Az óra lezárása (10 perc)

Jó okom van rá…

 

 

Mondjunk optimista mondatokat!

 

Meditáció :Bagdi Bella :Ellazulni jaj ,de jó

Körben állva relaxáció

 

 

 

 

 

 

6.Értékelés (2perc)

Téma tovább gondolása

 

 

Rajzolj a következő órára két dolgot a napocska mellé, ami megnevetett!

 

Foglaljuk össze miért érdemes az optimista szemléletet kialakítani vagy erősíteni?

 

 

 

 

 

 

 

 

frontális munka

 

 

 

egyéni munka

 

 

 

 

 

6.számú melléklet

 

 

 

 

 

 

 

 

8.számú melléklet

 

 

 

 

 

 

A meditáció

megszünteti a

fölösleges lelki

okokat, feloldja a

boldogtalanság

érzését. Harmóniát,

kiegyensúlyozottságot,

belső békét teremt.

 

 

 

 

 

 

Lapon megkapja amire rajzolja.

 

 

Képek