4181.Nádudvar,Fő út 144-147. Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Csoport neve: Szorgos mehecskek 1.c
- Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (91 megtekintés)
Csoport neve : 1.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: A reális önszemlélet és az érzelmi intelligencia ,önbecsülés fejlesztése.
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika.
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, optimizmus
Idő: 2021.október 20.
Az optimizmus gyakorlása
Pedagógus tevékenysége | Gyerekek tevékenysége | Módszerek, munkaformák | Eszközök | Célok |
1. Órakezdő relaxáció és éneklés: (4 perc) – Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás. – Szép napot kívánok a gyerekeknek! A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:) Bagdi Bella: Pozitív mondóka
2.Téma bevezetése: nevetésverseny (3 perc) Szabály ismertetése.
Most hogy vagy ?
|
Gyors elhelyezkedés Hallgatják körben állva a zenét, táncolva énekeljük a dalokat.
csapatverseny |
egyéni
frontális
frontális |
1.számú melléklet
laptop 2.számú melléklet https://www.youtube.com/watch?v=0JPpJX82S-4
|
Választhat, hogy a szívre vagy a kézre teszi a kezét.
Nyugodt ,derűs légkör megteremtése, érzelmi ráhangolódás az órára.
Mindenki mosolyogni fog a mai órán! Mutassák az arckifejezést ,azok, akik óra elején esetleg búvalbéleltek voltak! |
2.Téma feldolgozása: Optimizmus (10perc) Körben ülnek a gyerekek. Hallottátok már azt a szót, hogy optimista? Jelentése a legjobb. Jövő felé mutat. „Mitől jó egy nap? Attól, hogy képesek vagyunk meglátni a jót. Hogy örülni tudunk. És attól, hogy holnap is lesz egy nap. Lehet , hogy még jobb ,mint a mai.” Janikovszky Éva
Hallottátok már azt a szót, hogy pesszimista? Jelentése reményvesztett. Játszunk egyet !Optimista és pesszimista szemüveget hoztam nektek ! Ki az ,aki ki szeretné próbálni? Olyan arcot vágjon miután feltette , amilyen szemüveg van rajta! Rózsaszín optimista ,fekete pesszimista
| Vélemények meghallgatása
Vélemények meghallgatása
Szemüveg kipróbálása.
| egyéni munka
egyéni munka |
Szemüveg 3..számú melléklet
/rózsaszín ,fekete/
| Kellőképpen jól érezzék magukat és úgy mondják el véleményüket.
Gondolkodás, szóbeli kifejezőkészség fejlesztése. Az agy „pozitív” üzemmódban, a szív boldog.
Szemüveg viselése közben mimikát kérek! Optimista, pesszimista bemutatása. |
3.A téma előkészítése : (10 perc). Készítsétek el saját tükörképedet az örök mosoly arcoddal! Ha rossz a kedved csak bele kell nézned ebbe a varázstükörbe! Közben zenét hallgatnak. Bagdi Bella:Tükördal
| Tükörbe az arcképének lerajzolása. | egyéni munka | filc ,bármely technika 4.számú melléklet
5.számú melléklet CD hallgatása https://www.youtube.com/watch?v=u1-pvSEd8P8
| Kreativitás, finommotorika fejlesztése
|
4. A téma feldolgozása (6 perc) Tükrök bemutatása
| Tábla elé állnak úgy mutatják be egymásnak a fiúk, lányok ! | egyéni munka | 7.számú melléklet | Vidám , mosolygós arcok a tükörben. Körben állva megnéztük egymás munkáját. Kitettük a Boldogságóra program falunkra a folyosóra. |
5. Az óra lezárása (10 perc) Jó okom van rá…
Mondjunk optimista mondatokat!
Meditáció :Bagdi Bella :Ellazulni jaj ,de jó Körben állva relaxáció
6.Értékelés (2perc) Téma tovább gondolása
Rajzolj a következő órára két dolgot a napocska mellé, ami megnevetett! | Foglaljuk össze miért érdemes az optimista szemléletet kialakítani vagy erősíteni?
| frontális munka
egyéni munka |
6.számú melléklet
8.számú melléklet
|
A meditáció megszünteti a fölösleges lelki okokat, feloldja a boldogtalanság érzését. Harmóniát, kiegyensúlyozottságot, belső békét teremt.
Lapon megkapja amire rajzolja.
|