2 év múlva
- Csoport neve: konyvmolyok5
- Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
- Kategória: Felsősök
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (284 megtekintés)
Január hónapja kiváló alkalom arra, hogy új célokat, célkitűzéseket tűzzünk ki magunk elé. Mindezt elősegíti az is, hogy ebben a hónapban van vége az első félévnek, s az iskolában ekkor történik a félévi értékelés is.
Az e havi boldogságóránkat beszélgetőkörrel kezdtük. Mindenki család vagy keresztnevének valamelyik kezdőbetűjével igyekezett egy olyan kifejezést keresni, melyet célként meg tudott fogalmazni önmaga számára. Először kicsit döcögősen indult, de a végére belelendültek.
Következő feladatunk az volt, hogy minden tanuló kitöltött egy saját újévi céljait megfogalmazó lapot. A lapon megkezdett mondatokat kellet befejezniük.
Néhány mondat:
„Meg akarok tanulni spanyolul, tortát sütni, digitális rajzokat készíteni ”,
„Fejlődni szeretnék nyelvtanból, angolból, kajakozásból”
„Megpróbálok leszokni a körömrágásról, többet mozogni, többet segíteni a házimunkában, türelmesebb lenni.” stb.
Ezután arról beszélgettünk, hogy nem elég a célunkat megfogalmazni, kitűzni, a cél elérése érdekében cselekedni is kell. Mindenki kiválasztott egy általa kitűzött célt, s megpróbálta megfogalmazni, hogy annak elérése érdekében milyen konkrét cselekvést kell tennie, esetleg kinek a bevonásával, segítségével tudja elérni.
Pl. Változtatni szeretnék az időbeosztásomon, ezért kevesebbet játszom a telefonomon.
Javítani szeretnék a versenyeredményeimen, ezért kitartóbban dolgozom az edzéseken, betartom az utasításait.
Változtatni szeretnék a testvéreim közti viszonyban, ezért leülök velük beszélgetni.
El akarom olvasni az Egy ropi naplóját, megkérdezem a könyvtáros nénit, hogy ki lehet-e kölcsönözni.
Ezzel eljutottunk a mottóig. „Még nem értél célba, de egy nappal közelebb vagy hozzá”
Azzal folytattuk a beszélgetésünket, hogy mi kell ahhoz, hogy a céljainkat elértjük. Nagyon gyorsan összegyűjtötték, hogy milyen képességekkel kell rendelkezniük . Pl. kitartás, önbizalom, akaraterő hit stb.
Tanácsoltam nekik, hogy, ha a cél elérése közben néha elcsüggednének, akkor képzeljék el magukat úgy, hogy elérik a célt, s ebből a pozitív érzésből merítsenek új erőt, motivációt.
Beszélgettünk arról is, hogy egy cél elérése könnyebb, ha olyanok vesznek körül bennünket, akik hasonló célt tűztek ki maguk elé, s támogatnak bennünket.
Készítettünk a osztályba egy űrhajót. Az ablakokba mindenki beírta a nevét, s az űrhajóra ráírt egy elérendő célt, amit 2023-ig itt, velünk, a mi közösségünkben el akart érni. A rakéta hajtóerejének pedig feltüntettük azokat a korábban már megbeszélt képességeket, melyek segítenek bennünket ezek megvalósulásában.
A kész munkát kiraktuk a tanteremben, hogy mindig szemünk előtt legyen