Online feladatbank – Öröm meditáció

Öröm meditáció

Helyezkedjetek kényelembe, ülve vagy fekve és lazítsatok egyet.

Hallgassátok meg közösen a Boldogságóra kézikönyv 10-14 éveseknek 203. oldalán található meditációt. Ha nincs nálad a Boldogságóra kézikönyv, innen is letöltheted a meditáció hangos változatát és megoszthatod a gyerekekkel.

Kinek milyen emlékek jutottak eszébe? Osszátok meg egymással érzelmeiteket is!

Online feladatbank – Öröm meditáció
beszélgetős
csoportos
Online feladatbank – Öröm meditáció
Korosztály: Felsősök
Eszközök: meditáció, e-mail vagy Skype
Megosztás:
Még több játékos gyakorlat a Boldogságóra könyvekben
Ismerd meg a több mint 200 személyiségfejlesztő játékot és gyakorlatot tartalmazó Boldogságóra könyveket!
Pozitivity, a pozitív gondolkodást fejlesztő családi társasjáték
Hozzájárul a pozitív énkép kialakulásához, erősíti az önbizalmat és az erősségekre irányítja a figyelmet.

Ízelítő az elméletből – Az apró örömök élvezete

Amikor figyeljük az esőfelhők gyülekezését az égen és a felhőpamacsokban észreveszünk egy-egy figurát, akkor élvezzük a jelen pillanatot. Amikor megengedjük magunknak egy-egy siker után az elismerést és ünneplést, megéljük a büszkeséget, akkor élvezzük a jelen pillanatot.

A jelen pillanat

Fred Bryant és Joseph Veroff kutatók elsőként írták le a jelen pillanat élvezetének jelenségét. Meghatározásuk szerint a jelen pillanat élvezete kifejezés olyan gondolatokra és viselkedésmódokra vonatkozik, amelyek képesek magát az élvezetet kialakítani, fokozni és egyben tartóssá is tenni.

Sonja Lyubormirsky szerint megtanulhatjuk proaktív módon (azaz céltudatos, kezdeményező és pozitív hozzáállással) is élvezni a pillanatokat: például tudatosan várakozni a pozitív élményekre, tudatosan kiemelni, kiterjeszteni és fenntartani az élvezetes pillanatokat, és szándékosan úgy visszaemlékezni ezekre az élményekre, hogy az érzések életre keljenek bennünk és megelevenedjen a belőlük származó élvezet.

A jelen pillanat élvezete és a flow

A pillanat élvezetekor valójában kilépünk az élményből, és rátekintve megállapításra jutunk. Például „Olyan az a felhőpamacs, mint egy óriás mackó! Legszívesebben megölelném!” Az áramlatélmény azonban szinte észrevétlen marad számunkra, ahhoz az kell, hogy teljesen elmerüljünk az élményben. Azt tekinthetjük ideális állapotnak, ha nem kell túl gyakran kilépnünk az élményből, hogy élvezni tudjuk a pillanatot, mivel elterelheti a figyelmünket, ha állandóan azt feszegetjük, hogy „Juj, élvezem már?”.

Hogyan?

Az igazi élvezet megtalálásához sokszor erőfeszítés és motiváció szükséges. A figyelmünkbe gyakran negatív, a jelen pillanattól eltávolító gondolatok is betolakodnak, amelyek hol a múltról, hol pedig a (kiszámíthatatlan, bizonytalan, félelmetes) jövőről szólnak. Tehát kitartó erőfeszítésre van szükség ahhoz, hogy figyelmünket az itt és most pozitív élményei felé fordítsuk. Ehhez pedig újra és újra meg kell állnunk.

Megtaníthatjuk gyermekeinknek az apró örömök élvezetének és kifejezésének készségét. Erről szól a Boldogságóra programunk hetedik hónapja.

Öröm meditáció

Helyezkedjetek kényelembe, ülve vagy fekve és lazítsatok egyet.

Hallgassátok meg közösen a Boldogságóra kézikönyv 10-14 éveseknek 203. oldalán található meditációt. Ha nincs nálad a Boldogságóra kézikönyv, innen is letöltheted a meditáció hangos változatát és megoszthatod a gyerekekkel.

Kinek milyen emlékek jutottak eszébe? Osszátok meg egymással érzelmeiteket is!

Online feladatbank – Öröm meditáció
beszélgetős
csoportos
Online feladatbank – Öröm meditáció
Korosztály: Felsősök
Eszközök: meditáció, e-mail vagy Skype
Megosztás:
Még több játékos gyakorlat a Boldogságóra könyvekben
Ismerd meg a több mint 200 személyiségfejlesztő játékot és gyakorlatot tartalmazó Boldogságóra könyveket!
Pozitivity, a pozitív gondolkodást fejlesztő családi társasjáték
Hozzájárul a pozitív énkép kialakulásához, erősíti az önbizalmat és az erősségekre irányítja a figyelmet.

Ízelítő az elméletből – Az apró örömök élvezete

Amikor figyeljük az esőfelhők gyülekezését az égen és a felhőpamacsokban észreveszünk egy-egy figurát, akkor élvezzük a jelen pillanatot. Amikor megengedjük magunknak egy-egy siker után az elismerést és ünneplést, megéljük a büszkeséget, akkor élvezzük a jelen pillanatot.

A jelen pillanat

Fred Bryant és Joseph Veroff kutatók elsőként írták le a jelen pillanat élvezetének jelenségét. Meghatározásuk szerint a jelen pillanat élvezete kifejezés olyan gondolatokra és viselkedésmódokra vonatkozik, amelyek képesek magát az élvezetet kialakítani, fokozni és egyben tartóssá is tenni.

Sonja Lyubormirsky szerint megtanulhatjuk proaktív módon (azaz céltudatos, kezdeményező és pozitív hozzáállással) is élvezni a pillanatokat: például tudatosan várakozni a pozitív élményekre, tudatosan kiemelni, kiterjeszteni és fenntartani az élvezetes pillanatokat, és szándékosan úgy visszaemlékezni ezekre az élményekre, hogy az érzések életre keljenek bennünk és megelevenedjen a belőlük származó élvezet.

A jelen pillanat élvezete és a flow

A pillanat élvezetekor valójában kilépünk az élményből, és rátekintve megállapításra jutunk. Például „Olyan az a felhőpamacs, mint egy óriás mackó! Legszívesebben megölelném!” Az áramlatélmény azonban szinte észrevétlen marad számunkra, ahhoz az kell, hogy teljesen elmerüljünk az élményben. Azt tekinthetjük ideális állapotnak, ha nem kell túl gyakran kilépnünk az élményből, hogy élvezni tudjuk a pillanatot, mivel elterelheti a figyelmünket, ha állandóan azt feszegetjük, hogy „Juj, élvezem már?”.

Hogyan?

Az igazi élvezet megtalálásához sokszor erőfeszítés és motiváció szükséges. A figyelmünkbe gyakran negatív, a jelen pillanattól eltávolító gondolatok is betolakodnak, amelyek hol a múltról, hol pedig a (kiszámíthatatlan, bizonytalan, félelmetes) jövőről szólnak. Tehát kitartó erőfeszítésre van szükség ahhoz, hogy figyelmünket az itt és most pozitív élményei felé fordítsuk. Ehhez pedig újra és újra meg kell állnunk.

Megtaníthatjuk gyermekeinknek az apró örömök élvezetének és kifejezésének készségét. Erről szól a Boldogságóra programunk hetedik hónapja.