Pályázati kiírás a Boldog Óvoda vagy Boldog Iskola cím elnyeréséhez
A jelen pályázattal elnyerhető Boldog Óvoda és Boldog Iskola címet azon intézmények kaphatják meg, melyek – a pályázati kiírásban szereplő Pályázati feltételeknek megfelelően – a pályázat beadásáig egy tanulócsoport bevonásával igazoltan megtartanak egy boldogságórát, és a program fenntartását a következő tanévben is vállalják.
A pályázat részletei
A Jobb Veled a Világ Alapítvány nyílt pályázatot hirdet magyarországi és határon túli nevelési-oktatási intézmények számára Boldog Óvoda vagy Boldog Iskola cím elnyerésére.
A pályázati feltételek minden típusú nevelési-oktatási intézmény számára azonosak.
A Boldog Óvoda vagy Iskola cím elnyerésével a pályázó négy különböző pedagógiai programhoz férhet hozzá: a Boldogságóra Alapprogram, a Boldogságóra Erősség Program, a Boldogságóra Önbizalom Program és a Boldogságóra Mindfulness Program.
Az alapítvány kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget az érzelmi intelligencia és a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az óvodás, általános és középiskolás korosztály számára kidolgozott programokkal (Boldogságóra Alapprogram, Boldogságóra Erősség Program, Boldogságóra Önbizalom Program, Boldogságóra Mindfulness Program). Szeretnénk minél szélesebb körben a pedagógusokat és az intézményeket támogatni abban, hogy hatékonyan vezessék be és tartsák fenn a mentális jóllét fókuszú programokat.
A kidolgozott feltételrendszernek megfelelő intézmények számára a Boldog Óvoda, Boldog Iskola cím elnyerése.
Az összes intézmény, amelyik újonnan elnyeri a Boldog Óvoda, Boldog Iskola címet, hozzáfér a Boldogságóra Alapprogram, a Boldogságóra Erősség Program, a Boldogságóra Önbizalom Programhoz tartozó online letölthető oktatási segédletekhez, a mindfulness meditációkhoz és a programot gyakorló pedagógusok számára szervezett szakmai rendezvényekre meghívást kap. Az elnyerhető címek száma korlátlan.
Óvodák, általános iskolák, középiskolák, kollégiumok, gyermekotthonok, alapfokú művészetoktatási intézmények, gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai intézmények, diákotthonok és kollégiumok, tanodák, család- és gyermekjóléti központok, gyermekotthonok, pedagógiai szakszolgálatok Magyarországról és a határon túlról is.
A Boldog Óvoda és Boldog Iskola cím egy tanévre szól, jelen pályázati időszakban a 2024/2025-as tanévre szóló címre pályáznak az intézmények.
A címet elnyert intézmények igazoló oklevelet kapnak, melynek értelmében a címet egy tanéven keresztül használhatják. A cím minden évben megújítható lesz.
A címmel rendelkező intézmény tagja lesz a Boldog Óvodák és Iskolák hálózatának. A hálózatba tartozó intézmények számára az alapítvány szakmai programokat szervez.
A címet birtokló intézményt sajátos arculata, a pozitív pszichológia iránti elkötelezettsége megerősítheti a nevelési-oktatási intézmények közötti pozíciójában. A cím megkülönböztető jegy, mely vonzóvá teszi az iskolát a szülők és gyermekek számára, és pozitív visszajelzést jelent az iskola munkájáról a külső és belső kapcsolatrendszerének.
A címnek való megfelelést az alapítvány szakértői bizottsága ellenőrzi. Ha valamelyik vállalt feltételről kiderül, hogy mégsem valósult meg, a cím visszavonásra kerül.
Azon intézményben, mely több feladatellátási hellyel rendelkezik – feladatellátási helyenként külön-külön benyújtott pályázat alapján – kizárólag a feltételeknek megfelelő feladatellátási helyre vonatkozva használható a cím.
A cím újabb pályázattal megújítható.
Pályázati feltételek a Boldog Óvoda és Boldog Iskola cím elnyeréséhez
A pályázaton azon intézmény indulhat, melyben legalább egy csoport részt vett ebben a tanévben Boldogságóra Program szerinti foglalkozáson, és azt fotóval igazolni tudja. Ha még nem tartottak az intézményben Boldogságóra Program szerinti foglalkozást, javasoljuk az alábbi képkirakó elkészítését:
A csoport tagjai egy-egy puzzle-sablonra készítsenek rajzot, képet arról, hogy számukra mit jelent a boldogság (a technika szabadon választható, kombinálható szöveggel is), majd az egyéni alkotásokból állítsanak össze egy közös montázst!
A megvalósításhoz használhatják az általunk mellékelt sablont, de készíthetnek sajátot is.
A cím elnyeréséhez szükséges, hogy az intézményvezető szándéknyilatkozatában vállalja, hogy az intézmény pedagógiai programjában és munkatervében legkésőbb 2024. szeptember 30-ig szerepelni fog a Boldogságóra Integrált Program. Utóbbiban a választott modul(ok) szerinti (Boldogságóra Alapprogram, és/vagy a Boldogságóra Erősség Program, és/vagy a Boldogságóra Önbizalom Program) tematikáknak megfelelő ütemezés szükséges a tanév 10 hónapjára, a felelősök és határidők meghatározásával.
Az intézmény vállalja, hogy a 2024/2025-ös tanévben minden hónapban legalább egy csoportnak tartanak a Boldogságóra Integrált Program szerinti foglalkozást, és egy feladat megvalósításáról fotót vagy más dokumentációt töltenek fel a weboldalon a regisztrált csoportjuk bejegyzéseihez. Az intézmény választhatja azt is, hogy nem havonként tölt fel dokumentációt a Boldogságóra Program szerinti foglalkozásokról, hanem év végén készít egy összefoglaló beszámolót az elvégzett havi feladatokról és azt tölti fel a bejegyzéseihez az utolsó feladatot követően.
Amennyiben az intézmény a Boldogságóra Alapprogramhoz csatlakozik, úgy a BOLDOGSÁGÓRA KÉPZÉS tanúsítvány szükséges.
Amennyiben a Boldogságóra Erősség Programhoz csatlakozik, úgy az “Erősségközpontú oktatási program – karaktererősségek a köznevelési intézményekben, az erősségközpontú fejlesztés elmélete, módszertana és gyakorlatban való alkalmazása” vagy a “Fedezd fel az erősségeidet pedagógusként!” távoktatási képzések tanúsítvány szükséges.
Amennyiben a Boldogságóra Önbizalom Programhoz csatlakozik, úgy az ÖNBIZALOM PROGRAM KÉPZÉS tanúsítvány szükséges.
Amennyiben az intézményben még nincs olyan pedagógus, aki már elvégezte a választott modul(ok)hoz szükséges akkreditált képzés(eke)t, úgy vállalja, hogy a 2024/2025-ös tanévben a vonatkozó képzés(eke)t legalább egy pedagógus elvégzi.
A képzéseken a pedagógusok szakmai segítséget kapnak a Boldogságóra Integrált Program moduljainak hatékony alkalmazásához, elsajátítják a pozitív pedagógiai szemlélet alapelveit, illetve saját élmény tapasztalatot szereznek a boldogságórás módszertanról, miközben szakmai tudatosságuk is erősödik.
Továbbiakban javasoljuk
Részvétel az ELTE Pozitív Pszichológiai Kutatócsoportja és a Károli Gáspár Református Egyetem Benda Kálmán Bölcsészet- és Társadalomtudományi Szakkollégiuma által vezetett, a boldogságórák hatékonyságát mérő kutatásokban a 2024/25-ös tanév során.
Ehhez az alapítvány bemutató prezentációt biztosít, melyet a sikeres pályázatot követően juttatunk el az intézmények számára.
Ehhez az alapítvány bemutató prezentációt biztosít, melyet a sikeres pályázatot követően juttatunk el az intézmények számára.
A programban való részvételt a pályázó intézmény a honlapján is kommunikálja a cím elnyerése után.
A pályázat benyújtásához szükséges:
Egy boldogságóra megvalósulását igazoló fotó.
Szándéknyilatkozat arról, hogy a 2024/2025-ös tanévben minden hónapban legalább egy csoportnak tartanak a Boldogságóra Integrált Program szerinti foglalkozást, a 2024/2025-es tanév során az intézményből legalább egy pedagógus rendelkezik a vonatkozó akkreditált képzéssel, és hogy az intézmény pedagógiai programjában és munkatervében legkésőbb 2024. szeptember 30-ig szerepel a Boldogságóra Program, valamint a nevelőtestület (vagy Közalkalmazotti Tanács) hozzájáruló nyilatkozata.
A pályázati űrlap beküldésének határideje: 2024. szeptember 30.
A boldogságóra megtartását igazoló fotó és a nyilatkozatok beküldésének határideje: 2024. szeptember 30.
A Boldogságóra Program beillesztése az intézmény pedagógiai programjába és munkatervébe: 2024. szeptember 30.
Azon intézmények számára, melyek több feladatellátási hellyel rendelkeznek, és több feladatellátási helyen szeretnék a Boldog Óvoda és Boldog Iskola címet használni, feladatellátási helyenként külön-külön benyújtott pályázat szükséges.
A pályázat elbírálása
A pályázatot az alapítvány szakértői bizottsága bírálja el. A megadott határidőig benyújtott pályázatok először formai, majd tartalmi ellenőrzés alá kerülnek.
A formai értékelés tárgya, hogy a pályázó a pályázathoz tartozó dokumentációt maradéktalanul, a pályázatban rögzített formában, a szándéknyilatkozatot és a választott beleegyező nyilatkozatot aláírással és pecséttel hitelesítve nyújtotta-e be.
A tartalmi ellenőrzés tárgya, hogy a pályázati feltételként megadott program igazolhatóan megvalósult-e, valamint fenntartása garantálható-e.
A szakértői bizottság ellenőrzi a program intézményi honlapon történő megjelentetését is.
Amennyiben a szakértői bizottság hiányosságot tapasztal a pályázati dokumentációval kapcsolatban, írásban értesíti a pályázót.
Hiánypótlásra egy alkalommal, az erről szóló írásbeli értesítés kézhez vételétől számított tíz munkanapon belül van lehetőség.
A pályázatokat az alapítvány szakértői bizottsága 2024. március 20-tól folyamatosan várja.
Pályázati adatlap a Boldog Óvoda vagy Boldog Iskola cím elnyeréséhez
Ezen űrlap kitöltésével azon intézmények küldhetik be pályázati jelentkezésüket, amelyek a 2023/2024-es tanévben nem rendelkeztek Boldog Óvoda vagy Boldog Iskola címmel. Az űrlap minden mezőjének kitöltése kötelező! A beküldést követően visszaigazoló emailt küldünk.