Célok kitűzése és elérése az 1. osztályban

29513288_1711763205577457_1172720198059609018_n.jpg

Célok kitűzése és elérése az 1. osztályban
Az órát azzal kezdtük, hogy a három aranyhalba mindenki belerajzolhatta három kívánságát. A kívánságok megbeszélése után meghallgatták a gyerekek „A három kívánság” c. népmesét, majd a mese tartalmára vonatkozóan kellett az általam megkezdett mondatokat befejezniük. Pl.: A feleség mindig boldog volt, amikor egy kívánsága teljesült, de… Mikor a feleség visszakerült a halászkunyhóba, megtanulta, hogy…. A mese tartalmának megbeszélésekor tisztáztuk a fogalmat, hogy mi a különbség a kívánságok és a célok között. Ügyesen megfogalmazták, hogy a saját céljuk teljesüléséért nekik is tenniük kell. Az is jó, ha tudnak mások a céljainkról, mert akkor tudnak nekünk segíteni. Amikor kezdünk elfáradni és már feladnánk a célunkat, akkor mindig juttassuk az eszünkbe, hogy miért lesz az jó nekünk, ha elérjük a kitűzött célt.
Közmondások értelmezésével folytattuk a foglalkozást. Nehézkesen ment, mert nem nagyon volt előzetes ismeretük a közmondások átvitt értelmezéséről. Majd megpróbáltuk azokat a tulajdonságainkat összegyűjteni, amelyek elősegítik a céljaink elérését és azokat is összeszedtük, amelyek leginkább akadályozzák azok megvalósítását.
Végezetül a bábok segítségével közösen egy mesét találtunk ki – amelyben ők, az 1. osztályos gyerekek is szerepeltek. Annyi kikötésem volt az elején, hogy olyan mese legyen, amiben a főszereplő a végén eléri a célját. Mivel nem először csináltunk ilyet, a feladat jól sikerült. Olyan boldogok voltak az óra végén, mintha velük történt volna meg az a jó dolog, amit a mesében kitaláltak!!

Képek