Megkűzdés hegysége

28312860_953871701445358_1743828721_o.jpg

A tevékenységek leírása:
1. óra
A gyerekek körbeültek és ráhangolódásként felidéztek olyan helyzeteket, amelyek nagyon reménytelenek, kilátástalanok, félelmetesek voltak, de már túl vannak rajta. Megbeszéltük azt is, hogy mi / ki segített ezen helyzetek megoldásában.
Majd arra kértük őket, hogy gyűjtsenek össze olyan problémamegoldó stratégiákat, amelyeket alkalmazni szoktak, ha valamilyen kudarc éri őket,vagy valamilyen nehézséggel találják szembe magukat.
Ezután mindenki kapott egy embersziluettet és a megadott színkódokkal (boldogság-sárga, félelem-fekete, szomorúság-kék, szeretet-piros) bejelölték, hogy hol éreznek valamit, amikor egy helyzetben az adott érzelem jelentkezik náluk. A feladat elvégzése után, mindenki bemutatta a rajzát és megbeszéltük ezeket az érzelmeket.
A foglalkozás lezárasaként a gyerekek megneveztek egy olyan személyt, akihez fordulhatnak, ha nehéz helyzetbe kerülnek, valamint egy olyan helyet, ahol biztonságban érzi magukat.

2. óra
A következő tanórán ismertettük a gyerekekkel a Megküzdés-hegység című feladatot. A gyerekekkel közösen meghatároztuk az osztály azon legfontosabb nehézségeit, amelyekkel meg kellett küzdeniük az iskolai évek alatt, s amelyeken nagyrészt mindannyian már túl vannak. Majd lerajzolták ezeket a problémahegyeket és mindenki ahhoz a hegységhez írta a nevét, amelyet sikerült „megmásznia” vagy éppen szeretné, ha feljutna annak csúcsára.

Problémahegyek:
1. egymás elfogadása
2. tanulás
3. viselkedés a tanórákon
4. iskolai szabályok betartása
5. beilleszkedés az iskolai életbe

Képek