Hálakert

Wagnerné Rozmer Anikó alsós tanító vagyok. A jelenlegi osztályom 3. évfolyamos.
Létszám: 15 fő: 13 fiú és 3 lány
Örömmel értesültem erről a programról. Nagyon érdekesnek és hasznosnak tartom. Mivel az osztályomban a nemek aránya nem a legszerencsésebb, nagyon sokat kellett puhítanom a fiúkon, hogy a három leányom is jól érezze magát ebben a közösségben Úgy gondolom, ez a program kiválóan alkalmas a gyermekek személyiségének fejlesztéséhez, a pozitív érzelmek kinyilvánításra.
A boldogságfokozó hála témakört először kötetlen beszélgetéssel dolgoztuk fel. Megkérdeztem a tanulókat:- Számotokra mit jelent a hála fogalom? Miért lehettek hálásak ?
A következő válaszokat adták: – A hála az, amikor valakinek visszaadjuk azt a jóságot, amit kaptunk tőle.
– Hálásak lehetünk azért, ha valakitől kapunk valamit.
-Hálásak lehetünk szüleinknek, amiért gondoskodnak rólunk.
-Hálás lehetek a barátomnak, amiért játszik velem vagy kölcsön adja a focilabdáját.
A legtöbb válaszban a szeretet, a törődés került előtérbe. Többen a tárgyi vagy anyagi juttatásokat
helyezték előtérbe.
A beszélgetés után mindenki elkészíthette a „hálavirágát”. A szirmokra ráírták, kinek és miért hálásak. Nagy örömmel barkácsolt mindenki, az óra jó hangulatban telt.
A következőket írták: – Hálás vagyok anyunak, apunak, mert szeretnek, felnevelnek, gondoskodnak rólam, játszanak velem, elvisznek nyaralni, mindent megvesznek, amit kérek.
– Hálás vagyok a barátomnak, mert tud titkot tartani, megért, mindent megbeszélhetek vele, eljön hozzám játszani, együtt focizunk.
Miután elkészültek a virágok, beültettük közös „hálakertünkbe”. Most ott pompázik tantermünkben.
Izgatottan várjuk a következő feladatokat!