A barátság

A barátság

Foglalkozást kezdő, ráhangoló relaxáció:
„Kitárom a világom, mint egy virág kinyílok… kitárom a világom”
Foglalkozást kezdő ének:
„Ha jó a kedved…” című dal meghallgatása.
Irányított tánc az elhangzó mozdulatok eljátszásával. (taps, csettintés dobbantás)

A téma bevezetése:
„Kis barátom hogy vagy?”
Odagurítottam a labdát valakinek. Megkérdeztem tőle: Kis barátom, (név) hogy vagy? Ő válaszolt. Utána ő gurította valakinek a labdát, megnevezve az illetőt, és feltette neki a kérdést. Figyelniük kellett, hogy olyan gyereknek gurítsák a labdát, aki még nem volt!

A téma feldolgozása:
Előlibbent Boldog Dóra, aki rákezdett a kis mondókájára, a gyerekek már tudták is, hogy egy mese következik.
Mese:
Bezzeg Andrea: Tavaszi ébresztő
Beszélgetés a meséről:
– Kik a mese szereplői?
– Mire készültek az állatok, hogyan?
– Hogy fogadta a medve az ajándékot? Mit érzett?
– Mit mondott az állatokra, kik ők neki? (A barátai.)
– Beszélgetés a barátságról.

A téma lezárása:
A barátság szimbólumának színezése.
Vajon milyen színű a barátság?
A szimbólum közepébe rajzolták a jelüket. Ezeket kitettem a faliújságra egy gombostűvel. Ezután egy fonalat elindítottunk. „Azt szeretem benned:” Elmondtam, hogy mit szeretek az általam választott gyermekben. Ő is továbbadta a fonalat egy másik gyermeknek, közben elmondta, mit szeret benne.
(A fonalat valójában a gombostűkhöz kötöttem, így a faliújságon kialakult egy fonal-pókháló, amit később a szülők is láthattak.)

A héten elolvastam a gyerekeknek Bogyó és Babóca, a két barát több meséjét is. Megbeszéltünk, hogy melyik mesében hogyan jelenik meg a barátság.

Képek