A társas kapcsolatok

- Csoport neve: Csik suli
- Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (31 megtekintés)
Osztály:2.b
Tantárgy: drámaóra-boldogságóra
Téma: társas kapcsolatok ápolása
Fő didaktikai feladatok: ismeretek rendszerezése
Tantárgyi átjárhatóság: testnevelés, ének
Felhasznált források: Bagdi Bella, Prof. Dr.Bagdy Emőke, Dobrov Zita: Boldogságóra 6-10 éveseknek kézikönyv és munkafüzet
1. A barátság témájának a bevezetése
Mi jut az eszedbe arról a szóról, hogy barátság?
Fejezd be a mondatot:
-az igaz barát…
-az igaz barát soha nem…
2. Lecke barátságból című mese felolvasása
Mit gondoltok a történet szereplőiről?
Miért szégyellte el magát Csip?
Fontos-e, hogy legyenek barátaitok?
Hogy viselkedik egy barát?
3. Csoportosítsátok a táblán lévő szavakat!
4. a,Jellemző a barátságra; b,Nem jellemző a barátságra
5. Kit nevezhetünk jó barátunknak?
6. A gyerekek rajzolják körbe egyik kezüket majd az ujjakba írják be egy-egy olyan tulajdonságukat, mely szerintük jó baráttá teszi őket. Megbeszélés.
7. Négy csoportba osztjuk az osztályt, 4 különböző szituációt kapnak a gyerekek. Játsszák el!
a, Barátoddal, barátnőddel megbeszéltétek, hogy szombat délután nálatok játszotok.
A megbeszélt időpontban azonban hiába várod. Üzenetet sem küld.
b, Barátoddal, barátnőddel megbeszéltétek, hogy szombat délután nálatok játszotok. A megbeszélt időpontban az új játékával együtt, vidáman érkezik hozzátok.
c, Barátod, barátnőd szülinapjára saját kezűleg készítettél ajándékot. Meg sem nézi, csak a többiektől kapott ajándékairól mesél.
d, Barátod, barátnőd szülinapjára saját kezűleg készítettél ajándékot, amit izgatottan bont ki, s nagy örömmel fogad.
Megnézzük a szituációkat. Megbeszéljük, hogy melyik mutatja be az igazi barátságot.
8. Az igazi barátság legfontosabb ismérveinek összefoglalása.
9. Barátságvirág készítése. A szívalakú szirmokba azokat a tulajdonságokat írjuk, ami az igazi barátról az eszünkbe jut .A szívvirágokból barátság kertet készítünk.
10. Az óra lezárása.
A barátság drága kincs, meg kell becsülni, vigyázni kell rá!
Hogy érezted magad az órán? Mit tanultál?
Reflexió:
A boldogságóra kiválóan ötvözte az elméleti tudásátadást a gyakorlati tapasztalatszerzéssel. A gyerekek aktívan részt vettek mind a beszélgetésekben, mind a dramatikus helyzetgyakorlatok eljátszásában. A szituációs játékok különösen hatásosak voltak, mert a gyerekek saját bőrükön tapasztalhatták meg, hogy milyen érzés jó és rossz barátságot átélni. A kézműves tevékenység – a barátságvirág készítése – segített abban, hogy a gyerekek tudatosítsák magukban a barátság fontos értékeit. Az óra végére minden gyerek világosan megfogalmazhatta, mit jelent számára az igazi barátság, és milyen tulajdonságokkal rendelkezik egy jó barát.