Éves összegző

- Csoport neve: Derukeresok
- Nyírbátori Magyar - Angol Kéttannyelvű Általános Iskola
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Emberség erénye
- (19 megtekintés)
A 2024/2025-ös tanévben a korábbi évi kb. hetven Boldogságóra és Erősségek kertje foglalkozások megtartásához képest mindössze tizenegy alkalommal valósultak meg a Boldogító Erősségek órák, az alábbi osztályokkal: 1.a, 3. b, c; 4.a, 5.c, 7. a, c; 8. a, b.
A megtartott Boldogító Erősségek foglalkozásokat nagyon szeretették a tanulók és a pedagógusok egyaránt. Az alábbi témákkal foglalkoztunk: Hála, Remény, Derűlátás, Kitartás, Szeretet, Kedvesség, Nyitott gondolkodás, Kreativitás, Feltétel nélküli önszeretet, Társas intelligencia, Szeretettípusok, Bátorság, Magabiztosság, Boldogság.
Két pedagógus a teljesítményértékelésük egyik céljának tűzte ki a tanulók mentális jól létének fejlesztését. Ezek az órák különösen jól sikerültek.
Az órák menetét a havonta kapott anyagra építem, kiválasztom azokat a feladatokat és játékokat, amelyek illenek iskolánk tanulóihoz. Többségében a játékos és rajzolós feladatok érik el a kívánt célt náluk. Szeretik, ha állítások igaz vagy nem igaz válaszai szerint egyik pontról a másikba állnak. Különös volt megtapasztalni, például a Bátorság nyila játéknál a legtöbben úgy ítélték meg, hogy a céljuk elérésének legnagyobb akadályoztatója a túlzott kényelem. A színes foglakozásokon pózoltak szuperhősként, beazonosították az elsődleges és másodlagos szeretet nyelvüket, meghatározták a legfontosabb szeretet típusukat, adtak ajándékot egymásnak szóban és rajzzal, próbálták kifejezni az érzéseiket, megmutatták a boldog ember ingét, a boldogság illatát, nagyítóval keresték az örömöt, és ládába is gyűjtötték, megpillantották a világ legértékesebb emberét egy tobozba helyezett tükörben, felkutattuk közösen a szépet, az értékeket, és stb. Figyelmesen nézték meg az adott karaktererősséget vagy boldogságfokozó technikát bemutató kisfilmeket és a példa meséket. Meditáltunk, mantráztunk, verseltünk, mozogtunk, rajzoltunk.
Intézményünkben többségében 3H-ás gyerekek járnak. A magyarázatokat sokszor nem volt könnyű az értelmi és tapasztalati szintjükre vinni. Számukra a játékosság sokszor összekeveredik azzal, hogy szabad bármit csinálni, pl. rosszalkodni. A fegyelmezés néha megtörte az órák hangulatát, de hamar orvosolható volt feszültséglevezető technikákkal.
Két alkalommal a Boldogságórákat mese- és biblioterápiával egészítettem ki, a tanulók belsőképének- , olvasás-, és szövegértés fejlesztésének céljából.