Éves beszámoló

- Csoport neve: BakaSuli5,6
- Dr. Kozma Pál Általános Iskola Szabolcsbákai Tagiskolája
- Kategória: Felsősök
- Téma: Fenntartható boldogság
- (23 megtekintés)
Boldogságóra Éves Beszámoló – 2024/2025
Az idei tanévben először csatlakozott intézményünk a Boldogságóra programhoz. A program kezdetén kíváncsisággal és lelkesedéssel vágtunk bele ebbe az új élménybe, amely végül az év során nemcsak a gyerekek, hanem számomra is gazdagító és felemelő tapasztalatokat nyújtott. Hónapról hónapra érezhető volt a fejlődés mind a gyermekek nyitottságában, mind az órai hangulatban, valamint a közösség kohéziójában.
Programindítás és kezdeti tapasztalatok
Az első hónapokban még ismerkedtünk a program tematikájával és módszertanával, de már ekkor is pozitív visszajelzéseket kaptunk a gyerekektől. Az órák játékos, élményalapú felépítése hamar megnyerte őket. Törekedtem arra, hogy az adott témák mindig kapcsolódjanak a gyerekek hétköznapjaihoz és élményeihez, így az apró örömök, a hála, az optimizmus és az érzelmek tudatosítása is természetes módon váltak a mindennapok részévé.
Folyamatos fejlődés
Az év előrehaladtával egyre nagyobb örömmel és aktivitással vettek részt a tanulók a boldogságórákon. A tematikus hónapok változatossága – például a megbocsátás, a társas kapcsolatok ápolása vagy a célok kitűzése – mindig új megközelítéseket kínált a beszélgetésekhez, játékokhoz és alkotó feladatokhoz. A tanév második felére már egyre mélyebb beszélgetések alakultak ki, a gyerekek bátrabban osztották meg gondolataikat, érzéseiket.
Kiemelten népszerűek voltak azok a foglalkozások, ahol a természet, a mozgás és a szabad tér is szerepet kapott. A séta, mint tudatos jelenlétet fejlesztő eszköz, többször visszatérő elem volt az órákon, és a gyermekek rendre azt jelezték vissza, hogy ezek jelentették számukra a legnagyobb élményt. Az apró örömök felismerésére irányuló gyakorlatok (mint például a „mi tett ma boldoggá” körkérdés vagy a boldogság-napló) szintén kiemelkedő hatással bírtak.
Visszajelzések és hatás
Az év végén kérdőíves formában is visszajelzést kértem a gyerekektől. A válaszok alapján elmondható, hogy a program kedvelt és várt része lett a heti rutinjuknak. Leggyakrabban az apró örömök, a közös játékok és a természethez kapcsolódó tevékenységek kerültek említésre. Többen megjegyezték, hogy az órákon tanultakat otthon is alkalmazzák: megosztják szüleikkel a pozitív élményeket, vagy próbálnak nyugodtabban, megértőbben reagálni különböző helyzetekre.
Összegzés és jövőbeli tervek
Első évünket a Boldogságóra programban sikeresnek és építőnek értékeljük. A tanulók fejlődése az érzelmi tudatosság, az együttműködés és a pozitív gondolkodás terén kézzel fogható volt. A program nemcsak a gyerekeket, hanem a nevelői közösséget is inspirálta, új szempontokat adott a nevelőmunka során. Bízunk benne, hogy jövőre még gazdagabban, tudatosabban és tapasztaltabban folytathatjuk a programot, tovább erősítve az iskolai jóllét kultúráját.