Év végi beszámoló

Év végi beszámoló

Szeptemberben miután megismerkedtünk az elsősökkel, bevezettem a minden napjainkba a
Boldogságórákat. Az első foglalkozáson az erősségkertet tanulmányoztuk, melyről egy
videót néztünk meg, majd mindenki elkészítette a saját erősség virágát.
Októberben az optimizmus gyakorlására összpontosítottunk, mert ez volt a hónap témája.
Beszélgettünk az optimizmus jelentéséről, a reményről. Elkészítettük az örök mosoly képet
és az optimista szemüveget.
November hónapban a társas kapcsolatok ápolása volt a témánk. Megismertük a társas
intelligencia virágát, és megerősítettük magunkban azt is, hogy az örömünk a társas
kapcsolatainktól nagymértékben függ, ezért ezeket ápolnunk kell. Elkészítettük a barátság
tenyeret, majd az osztály barátságfüzérét is.
Decemberben az adventi készülődés jegyében a Boldogító Jócselekedetek hónapja volt.
A Szent Ferenc Egyesített Szociális Intézményben lakó idősek számára ajándékokat
készítettünk karácsonyra.
Január havi témánk az újévet illetően a célok kitűzése és elérése volt. A Varázsecset című
mesével indítottam a foglalkozást, majd a gyerekek is ecsetet fogtak és készítettek egy rajzot
a jövőbeli, lehető legjobb életükről, okos és boldogító céljaikról, terveikről. Majd
elkészítették az aranyhalaikat és belerajzolták a 3 kívánságukat.
Februárban az egészséges önbecsüléssel és a megküzdési stratégiákkal ismerkedtünk.
Készítettünk belső erő pajzsot, megjelenítve ezzel, hogy ki hogyan küzd meg egyes,
számukra nehezebb helyzettel.
Márciusban az apró örömökért voltunk hálásak, így hála falat is készítettünk, valamint a
Boldogság Világnapján piros felsőbe érkeztünk és iskolai programba bekapcsolódva
szivecske formába álltunk az udvaron, ahol egy flashmob készült rólunk. Elhajóztunk a
Boldogság apró szigetére is, ahol megbeszéltük, hogy kit mi tesz boldoggá és ezt le is
rajzolták.
Április hónapban a megbocsátás volt a fő témánk, ahol megbeszéltük a gyerekekkel a
bocsánatkérő szavakat és gesztusokat, valamint arról is szó esett, hogy milyen feszültségoldó
technikákat ismerünk. A foglalkozás végén kiszíneztük a megbocsátás pillangóit.
Májusban a testmozgással, az egészséges életmóddal foglalkoztunk. Egy videó segítségével
táncoltunk és mozogtunk, majd egészségmanót készítettünk.
Júniusban az utolsó és talán az egyik legfontosabb témával ismerkedtünk, a fenntartható
boldogsággal. A gyerekek elmondták, hogy szerintük mik kellenek ahhoz, hogy a boldogság
az életünkben folyamatosan jelen legyen. A fenntartható boldogságunk egyik nagyon fontos
alapja, hogy vigyázzunk a Földünkre. Ehhez kapcsolódóan egy játékot játszottunk, melyhez
egy- egy szemüveget is készítettünk. Párokba álltak, az egyik gyerkőc volt a Föld, a másik
pedig az emberiség nevében szóló személy. A Föld szerepében lévő gyermek elmondta, hogy
éppen most mi bántja vagy minek örül. A másik tanuló pedig válaszolt a Földnek, hogy mit
fog tenni annak érdekében, hogy a Föld jobban érezze magát!
A tanév során minden hónapban tartalmas foglalkozásokat éltünk át. A tanulók és én is
nagyon jól éreztem magam az együtt töltött idő során.

Képek