Bocsánat kérés és megbocsátás gyakorlása

Bocsánat kérés és megbocsátás gyakorlása

Ideje:2025. 04.29.
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Borsodi Ádámné
Foglalkozás témája: Megbocsátás
A foglalkozás feladatai: Társas kapcsolatok alakítása, szociális készségek fejlesztése. Bocsánatkérés módjainak az elsajátítása, gyakorlása. Összehasonlítási készség, ok-okozati összefüggések meglátása, finommotorika fejlesztése. Szókincs, kommunikációs készség fejlesztése. Empátia, tolerancia fejlesztése.
1.Motiváció: Bagdi Bella: Megbocsátás dalának meghallgatása.

2. Téma feldolgozása: Borka és a varázsruha. Az eltört nyaklánc.

3. Beszélgetés a meséről.
4. Beszélgetés kártyák segítségével arról, hogy mivel lehet megbántani másokat. A képek segítségével megbeszéljük, hogy mi történik a képeken, kiválasztják az egyes helyzetekhez kapcsolódó helyes viselkedési forma képeit. A bocsánatkérés fontos szavainak a megtanulása: Sajnálom! Nagyon bánom! Bocsánatot kérek! Megbántam! Ne haragudj!
Bocsánatkérés tevőleges lehetőségei közül lehet választani: virág, ölelés, rajz készítés, valami meglepetés, segítségnyújtás és az adott szituációs képhez a gyerekek maguk választhatják ki, hogy melyik formával kérnének bocsánatot.
5. Bocsánatkérő versike meghallgatása, tanulása. ( Nini mesék):

6.Tevékenység lezárása: Bocsánat kérő napocska rajzolása, festése a tanult mondóka ismételgetésével.

Reflexió
A hónap témájának motivációjaként Bagdi Bella: Megbocsátás dalát választottam, amely elősegítette a téma felvezetését. A téma feldolgozásához Borka és a varázsruha. Az eltört nyaklánc című epizódját választottam, amely 3 rövid tanulságos történet segítségével hívta fel a gyerekek figyelmét az őszinteségre, a bocsánatkérés fontosságára. A mese feldolgozását az egyes történetek megtekintése után, azonnali átbeszéléssel és kérdésekkel segítettem, kiemelve az adott történetben megjelenő bocsánatkérési formákat, lehetőségeket, valamint a bocsánatkérés varázs szavait.
A mese feldolgozását követően szituációs képek történéseit néztük meg és közösen választottuk ki a helyes viselkedési és bocsánatkérési formát hozzá. A szituációk jó lehetőséget adtak a bocsánatkérési formák átbeszélésére, tudatosítására, valamint gyakorlására.
Tanultunk egy rajzolós bocsánatkérési mondókát, amelyet a bocsánatkérő napocska elkészítése során gyakoroltunk és hangoztattunk.
A tevékenység lezárásaként minden gyermek elkészítette a saját bocsánatkérő napocskáját. Az ügyesebbek önállóan rajzolták meg, a többiek előre megrajzolt sablont festettek ki a mondóka szövegének megfelelően.
A tevékenységbe minden gyermek aktívan bekapcsolódott, a használt eszközök nagyon sokrétűen segítették a gyermekek érzelmi, társas, kommunikációs, valamint a szociális képességeinek a fejlődését.

Képek