A vízhez kapcsolódó apró örömök

- Csoport neve: Ficánka1
- NYÍRBÉLTEKI GYÖNGYSZEM ÓVODA, KONYHA ÉS KÖZSÉGI KÖNYVTÁR
- Kategória: Óvodások
- Téma: Apró örömök élvezete
- (29 megtekintés)
Ezen a héten tovább folytatódott a vizes témák élménygazdag, tapasztalati úton történő feldolgozása a csoportunkba, amelyhez a hónap Boldogságóra témáját: „Apró örömök élvezete” is igyekeztem integrálni. Célom a természet szépségének megláttatása, az öröm érzésének átélése, a gyermekek érzelmi életének gazdagítása volt.
A Duna útjának a megismeréséhez a videók mellet a könyvtárból kölcsönzött gyermekkönyvek képei adtak színes élményeket.
A tapasztalatok, élmények feldolgozását a szervezett tevékenységeken kívül egész héten a játékos tevékenységek gazdagításával is biztosítottam (terepdoboz a Duna útjáról, szenzoros tenger műanyag tengeri állatokkal, kagylók, csigák, tojástartóból árbocos hajók, zokni halak, műanyag halak, nagy papírdobozból hajó, halacskás játék, térképek, mozgásos játék). A gyermekek arcán a felfedezés, az apró örömök átélését fedeztem fel, elegendő időt, helyet, eszközt biztosítottam a tevékenységek csoportos és egyéni gyakorlására, a gyermekek egyéni képességeihez igazítottam a képességek fejlesztését.
Érzékszervi szféra fejlesztése a „Apró örömök élvezete”:
Látás: „Kett” padlókép vizuális képi világának megjelenítése a közösen készített kincsesládához kapcsolódó tevékenységhez, érzékszervek színes képei (a Boldogságóra online melléklete) a kincsesláda elvarázsolta, megnyugtatta a gyerekeket, vizuális lenyomatott adott víz kincseiről, vizes kísérletek: örvény, tavirózsa
Hallás: mondóka (Itt a láda), vers (Gyurcsó István: Pici patak mondókája), dal (Gryllus Vilmos: Kis hajó), hajókürt, tengeri hangjáték színesebbé tette a tevékenységet
Tapintás: tengeri kavics, dunai kavics, csigák, kagylók, hal, a hullámzás- örvény festékkel való megjelenítése
Szaglás: tengeri illat
Ízlelés: hal, palackos forrásvíz, kakukktojás (Duna kavics), tengeri só
A gyermekek által átélt pozitív élmények, naponta átélt apró örömök felidézése az ősztől készült képek nézegetése közben valósult meg. Megkérdeztem a gyermekeket miért voltak mosolygósok a képeken?
Pl.: szép volt a betlehem, vicces volt a mese, jó volt hóembert építeni, szép volt a kerti tó, karácsonykor ajándékot kaptunk az óvodában. A gyermekek csillogó szeme a megfogalmazott gondolataik megerősítettek abban, hogy jó módszert választottam a nyelvi kifejező képességük fejlesztésére. érzelmi életük gazdagítására is.
Több alkalommal használtam ezen a héten Mindfulness Program tudatos légzés gyakorlatát, „színes légzés”, amellyel az érzelemszabályozás alakulását támogattam.
Úgy érzem sikerült egy olyan hetet megvalósítanom a kollégáim segítségével, ahol nagyon sok olyan pillanat volt, ahol a hónap témáját átéltük: „Az apró örömök élvezete”