Márciusi Boldogságóra

kezdokepunk.jpg

BOLDOGSÁGÓRA-MÁRCIUS

A Boldogságóra témája:
– Alapprogram: Apró örömök élvezete
– Önbizalom Program: Feltétel nélküli önszeretet
– Erősség Program: Szépség és kiválóság értékelése
– Erősség Program: Kreativítás
– Erősség Program: Kedvesség
Az óvodapedagógus neve: Márkus Gyöngyi
A tevékenység időpontja: 2025. március 10.

A TEVÉKENYSÉG KIDOLGOZÁSA

1.:Szervezési feladatok:
– Megfelelő hely biztosítása a foglalkozás megkezdéséhez, majd levegőcserével a kényelmes légkör megteremtése.

A FOGLALKOZÁST KEZDŐ RELAXÁCIÓ
Bagdy Bella relaxációs gyakorlatai közül választottam:
– „Repül a madár, szárnyalva száll..”
– „Lement a nap, lankad a kar..”

A FOGLALKOZÁST KEZDŐ ÉNEKLÉS
Bagdy Bella: Imádok élni.. c. dalára közösen kitalált táncot lejtünk, kendőkkel.

A TÉMA BEVEZETÉSE
Megjelenik Boldog Dóra, aki jelzi, hogy most a mese következik.
„Kerekerdő kalandra hív téged, hallgasd, mit súgnak a tündérek.
Hipp, hopp, tárd ki szíved kapuját, mesevilág ajtaja előtted is nyitva áll.
Tikk-takk, ketyeg a kis óra, ezt üzeni neked Boldog Dóra:
Gyere velem, vigyáz ránk a napsugár, Kerekerdőn a boldogság megtalál”
A mese címe: A tengelice és a fény.
Padlóké formában dolgozom fel a mesét, amit már több ízben alkalmaztam, így kedvelik a gyerekek.
A mese után kérdésekkel ellenőrzöm, hogy megértették-e a mese mondanivalóját?

TEVÉKENYKEDTETÉS:
-Itt a láda, mi van benne? – játékos apró örömök gyűjtögetése

Feltétel nélküli önszeretet játék:
– „Azt szeretem magamban, hogy…”
Mivel kiscsoportosok vagyunk, így mindenkinek egy olyan tulajdonságot lehet mondani, amiért jó embernek érezheti magát.

-Játék a szeretetnyelvekkel:
A szeretetnyelv jelképeivel játszunk/ elismerő szavak, minőségi idő, ajándékozás, szivességek, testi érintés/
A lelaminált jelképeket megnevezzük és példákkal igazoljuk a megjelenésüket a mindennapi életünkben.

– Szépség és kiválóság értékelése:
Nemcsak a mai napon, hanem többször is megkértem már a gyerekeket, hogy találjanak valami szépet maguk körül és nevezzék is meg azt.

-Kreativítás:
Kreatív keresgélés:
A március 15.ei témahéten olyan dolgokat lehet felsorolniuk, amiben van piros, fehér és zöld szín.

– Kedvesség:
Hogyan tudunk kedveskedni egymásnak? Mutassuk is meg!
Mindenki mondhat egy kedves gesztust, amivel apró örömöket tud szerezni a társainak/ ölelés, simogatás, puszi..stb.

A FOGLALKOZÁS LEZÁRÁSA
-Boldogvárunk következő lépcsőfokára elhelyezzük a hónap jelképét.

ZÁRÓKÖR
Pár szóban megfogalmazzuk, hogy milyen apró örömökkel tudtuk szebbé tenni a mai napunkat.

A FOGLALKOZÁST ZÁRÓ ÉNEKLÉS
Bagdy Bella: A szeretet a kapu c. dalára átbújunk egy jelképes tavaszt jelképező kapunk.

A TÉMA TOVÁBBADÁSA
-Vond be a családot
Március elején mi is részt veszünk a Nemzeti Faültetés napján, amit a Kiszebáb égetés záróakkordjaként tartottunk meg.
A szülőket sikerült bevonnom egy boszorkánytáncba, amit a Kiszebáb égetés alatt előadtak már.

-Vond be az óvodát
A kiszebáb égetés és a Nemzeti Faültetés napján minden csoportunk aktív részvételt tanúsított.

REFLEXIÓ
Ebben a hónapban az apró örömökre koncentráltunk.
Minden nap megkerestük azokat a dolgokat, amikkel szebbé tudtuk tenni az életünket, a szüleink életét és bárkiét, akivel kapcsolatban élünk.
Ezekről a dolgokról mindennap beszélgettünk és elismerésben részesülhetett az a kisgyermek, akinek magától is eszébe jutott jó érzést okozni bárkinek.
A Nemzeti faültetés napjára mi is készültünk, az év fáját sikerült elültetnünk az intézményünk udvarára, szülői támogatással.
A Kiszebáb égetést március 4.én tartottuk, elűztük a telet és az anyukákkal-akik boszorkányoknak öltözve körbetáncoltuk a Kiszebábunkat, majd egy zenés és játékos délelőttöt szerveztünk az intézményünknek.
Mivel én hamarosan nyugdíjba megyek, én is elköszöntem a gyerkőcöktől, és megköszöntem azt a sok apró örömöt, amit kaphattam tőlük.
Természetesen a Boldogságóráinkat továbbra is folytatni fogom, hiszen tervezek még belátogatni az intézménybe, és ilyenkor lesz még lehetőségem velük együtt játszani és kiélvezni azt a sok jót és szépet, amiket a Boldogságóráink adtak.

Képek