Megküzdési stratégiák

- Csoport neve: Aprónép
- Radó Tibor Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Óvodások
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (15 megtekintés)
A februári Boldogságóra témája a megküzdés gyakorlása volt, amely során a gyerekekkel különböző játékos és önismereti feladatokon keresztül dolgoztuk fel a nehézségekkel való szembenézés lehetőségeit. Az óra célja az volt, hogy felismerjék saját erősségeiket, valamint megértsék, hogy mindenki más-más módon, de sikeresen képes megbirkózni a kihívásokkal.
A foglalkozás elején elolvastam nekik „Az erdei tisztás” című mesét, amely egy állatközösség történetén keresztül mutatta be, hogyan lehet kitartással, együttműködéssel és kreativitással leküzdeni a nehéz helyzeteket. A mese meghallgatása után közösen megbeszéltük, hogy a történet szereplői milyen problémákkal találkoztak, és milyen stratégiákat alkalmaztak azok leküzdésére. A gyerekek megosztották saját gondolataikat is arról, hogy ők hogyan segítettek volna az állatoknak.
Ezután következett az „Otthon, édes otthon” című feladat, amely során a gyerekek kiszínezték a mese szereplőit, majd segítettek nekik hazajutni egy útvonal kirajzolásával.
A következő tevékenység során minden gyermek választott egy állatot, és elmondta, hogy szerinte az adott állatnak milyen erősségei vannak. Ezután ugyanezt a feladatot saját magukra vonatkoztatva is elvégezték: mindenki megfogalmazta, hogy mik az ő saját erősségei, és mit szeret magában.
Ezt követően egy mozgásos gyakorlat következett, amely során a gyerekek egymásnak tanítottak különböző mozdulatokat. Ez a feladat nemcsak a kreativitást és a testtudatot fejlesztette, hanem az egymásra figyelés és az együttműködés gyakorlására is lehetőséget adott.
Az óra végén egy izgalmas játékot játszottunk: az egyik gyermek megváltoztatott magán valamit (például levette a hajpántját vagy megcserélte a cipőjét), a többieknek pedig ki kellett találniuk, hogy mi az a változás. Ez a játék fejlesztette a megfigyelőképességet és a figyelmet, miközben játékos lezárása volt a foglalkozásnak.
Összességében a gyerekek nagyon élvezték az órát, aktívan részt vettek minden feladatban.