Probléma-e a probléma?

Probléma-e a probléma?

A februári boldogságóránk témája a megküzdési stratégiák voltak. A tanulóink sérüléseikből kifolyólag valóban sok akadállyal, problémával találkoznak (akár valami fáj, zavar a társam, vagy nem tudom megcsinálni a feladatomat). Számukra már az is nehéz feladat, hogy felismerjék a valós megoldandó gondokat, megküzdési stratégiát igénylő problémákat. Az ilyen helyzetek önálló megoldása pedig szinte teljesen kivitelezhetetlen esetükben. Ezért is választottam a Boldogságóránk vezérfonalául a segítség kérés, és a problémák közös megoldásának könnyebb mivoltát. Ezen az órán újra előkerült az egymással való törődés és egymás segítésének fontossága.
Üdvözlés után a ráhangolódó dal következett (Bagdi Bella: Pozitív mondóka) melyet a tanulók ritmushangszerekkel kísértek. A dal után beszélgetést kezdtünk arról, hogy mik azok a problémák és akadályok, amiket le kell küzdeni. Találkoztak-e olyan helyzetekkel, amit nehezen viseltek? A témához kapcsolódóan Julia Donaldson: A zsúfolt házikó című meséjét néztük meg. A mese tanúságaként azt neveztük meg, hogy fontos segítséget kérni, a tanácsokat megfogadni és a végén még az is lehet, hogy a probléma nem is olyan nagy, mint ahogy egyedül, magányunkban gondoltuk. Feladatmegoldásként a mesében szereplő állatok képét kellett párosítani az általuk tönkretett tárgyakéval és elhelyezni, feltűzni a házban mely a mesében lévő házat jelképezte. A feladat megoldása közben megbeszéltük a szereplők és a tárgyak tulajdonságait is. A tanórát Bagdi Bella: Előttem legyen mindig út című dalával zártuk. Az óra értékelése után jó érzésekkel köszöntünk el egymástól.

Képek