Viharfelhők és a megküzdés szivárványa

Februari-tablo.jpg

A februári téma annyira lebilincselő és gondolatébresztő volt nekem és a gyerekeknek, hogy két órát töltöttünk vele.
A februári boldogságóránkat az „Arcizomlazítás játékosan” mozgásalapú relaxációs gyakorlattal indítottuk a negyedikesekkel, majd meghallgattuk a hónap dalát „Ellazulni, jaj de jó…”
A testünk ellazítása után, a téma bevezetéséhez mutattam egy rajzot a gyerekeknek, mely egy diákot ábrázol, aki el van keseredve és sír. Összegyűjtöttük azokat a kihívásokat, problémákat, konfliktushelyzeteket, kudarcokat, amivel a gyerekeknek már szembe kellett nézniük. Ezeket a „viharfelhőket” rajzba, mondatokba foglalták. Záporoztak a sérelmek és a gyermeki gondolatok. A munkafüzet feladatát felhasználva folytattuk az órát. Megkerestük és színeztük a szorult helyzetünkben jelentkező érzések testi pontjait, majd megfejtettük az élet nehézségeivel foglalkozó bölcsességeket.
A téma feldolgozásához a technika és tervezés óráinkról megmaradt anyagok újrahasznosításával elkészítettük a saját megküzdési szivárványunkat. A szivárvány alatt nyíló margarétákra minden gyerek feljegyezte a nehézségek leküzdésére javasolt saját kis stratégiáját.
A Valentin-naphoz kapcsolódva, lovaggal és királykisasszonnyal kiegészítve, bekötött szemmel eljátszottuk a labirintusos játékot. Közben beszélgettünk az együttműködés nehézségéről, a feladat tanulságáról.
Az órát egy Valentin-napi kártya elkészítésével zártuk. Összegeztük az óra adta élményeinket. A gyerekekkel úgy döntöttünk, hogy az elkészített kártyáikkal a nehézségek leküzdésében sokat segítő személyt fognak megajándékozni.
A téma továbbgondolására a megküzdésről, konfliktusok megoldásáról szóló versek „Lapozgató „ feladatát választottam. Szorgalmi feladatnak tűztem ki, ami a következő óráinkat is színesíteni fogja.

Képek