A pajzs – Megküzdési stratégiák

- Csoport neve: VII. csoport
- Semmelweis Egyetem Pető András Gyakorló Általános Iskolája, Egységes Konduktív Pedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma
- Kategória: Alsósok
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (43 megtekintés)
Boldogságóra februárban: Megküzdési stratégiák és önbecsülés
A februári boldogságóra témája a megküzdési stratégiák és az önbecsülés volt. Ezen a foglalkozáson a gyerekek megtanulták, hogyan kezeljék a kihívásokat és a nehéz helyzeteket, valamint azt, hogy milyen fontos az önmagukba vetett hit.
Beszélgetés: Hogyan birkózunk meg a nehézségekkel?
A foglalkozás elején közösen összegyűjtöttük azokat a helyzeteket, amelyekkel a gyerekeknek meg kellett küzdeniük a mindennapokban. Szóba került a dolgozat előtti izgalom, a barátokkal való nézeteltérések és az is, amikor valami nem úgy sikerül, ahogy szerettük volna. Ezekre együtt kerestünk megoldásokat, és egy nagy papíron összeírtuk a „Megküzdési eszköztárunkat”, amelyben olyan technikák szerepeltek, mint a mély levegővétel, a mozgás, a zenehallgatás vagy éppen a barátokkal való beszélgetés.
Kreatív feladat: Belső erő pajzs
A gyerekek egy pajzsot készítettek, amelyre felírták és lerajzolták azokat a dolgokat, amelyek erőt adnak nekik nehéz helyzetekben. A pajzs négy részre volt osztva, és ezekbe a következőket gyűjtötték:
– Erősségeik (pl. bátorság, segítőkészség, kitartás)
– Megküzdési stratégiák (pl. mély levegő, zenehallgatás, beszélgetés)
– Azok a személyek, akik támogatják őket (családtagok, barátok, tanárok)
– Motiváló mondatok, amelyek segítenek egy nehéz helyzetben („Meg tudom csinálni!”, „Bízom magamban!”).
– A pajzsok igazán színesek és kreatívak lettek, és mindenki büszkén mutatta meg a sajátját a többieknek.
Szituációs játékok és önbecsülés fejlesztése
A gyerekek különböző helyzeteket kaptak, és közösen megbeszéltük, hogyan lehet jól kezelni azokat. Például mit tehetünk, ha valaki megbánt minket, ha egy dolgozat nem sikerül a legjobban, vagy ha félünk kipróbálni valami újat.
Ezután következett egy önbizalom-növelő játék: mindenki kapott egy kör alakú lapot (amit „önbecsülés fánknak” neveztünk el), és a többiek ráírhatták, hogy mit szeretnek benne, miben jó. A végén minden gyerek egy teleírt fánkot kapott, amely tele volt kedves és pozitív üzenetekkel.
Havi kihívás: „Bátorságpróba”
A foglalkozás végén mindenki vállalt egy olyan kihívást, amelyhez egy kis bátorságra van szüksége. Például segítséget kérni, ha valamiben bizonytalan, kipróbálni egy új tevékenységet vagy kiállni magáért. A következő alkalommal megbeszéljük, hogy kinek hogyan sikerült teljesíteni a saját bátorságpróbáját!
A foglalkozás során mindenki megtapasztalhatta, hogy a megküzdés tanulható, és hogy mindenki értékes és különleges a maga módján. A legfontosabb üzenet, amit magunkkal vihettünk: bízzunk magunkban, és merjünk hinni a saját erőnkben! 😊