Jobb adni mint kapni!

- Csoport neve: Levendula középső csoport
- Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde - Rákóczi Tagóvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (78 megtekintés)
Téma: Boldogító jó cselekedetek.
„Minden ember legnemesebb öröme, ha valami olyant cselekedhetik, amelynek tisztaságában nem kételkedik. Sem a cselekedet idején, sem a cselekedet után.” (Tamási Áron)
Korcsoport: 4-5 évesek
A negyedik téma a boldogító jó cselekedetek volt a boldogságóra keretében. Szervesen illeszkedett a tervezett projektjeinkhez -jeles napok, adventi készülődés.
Cél, feladatrendszer: A gyermekek, amikor jó cselekedeteket hajtanak végre, érezzék meg, hogy empatikusabbnak, és szerethetőbbnek látják magukat is, erősödik önbizalmuk, fokozódik boldogság érzésük.
A jó cselekedetek gyakorlása az egész adventi időszakot átölelte. A karácsonyváró beszélgetőkörök alkalmával eleinte nehezen fogalmazódott meg a gyerekekben, milyen jó cselekedeteket tapasztaltak mások részéről vagy tettek másoknak, de a többszöri alkalmak, gyakori beszélgetések segítettek számukra észrevenni mások jó szándékát és a beszélgetések alatti megerősítések, dicséretek tovább ösztönözték őket az újabb jó cselekedetekre. Már maguk is észrevették, hogy ki segített nekik az öltözködésben, ki vigasztalta meg azt, aki szomorú volt, ki segített az asztalok terítésében, díszítésében, játékok pakolásában, otthon ki mit segített, mivel szerzett örömet családtagjainak.
A boldogságóránk témájának feldolgozásához :
Bezzeg Andrea: Szívem kertje c. mesét dramatizáltam el.
Kezdő relaxáció: „én hangom”, „tüdőtakarítás”, „együtt az Á, O, U hangokban”
Kezdő éneklés: Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel vállhatok, Repülj velem c. dal
Munkafüzetben lévő „ jó cselekedetek jelét”, „ hálás vagyok a barátaimért” kiszíneztük, megrajzoltuk.
Bevontam a családokat- Boldogvárat készítettek otthon kartonpapírból, amivel játszani tudtak a csoportban a gyerekek.
Kártyajáték: Kalandok kapuja.
A gyerekek mindennapjaiba beépült a tudatos jócselekedetre koncentrálás, egyre többször önállóan felfedezték a lehetőségét annak, hogy valakinek segíthessenek, örömet szerezzenek. Mézes kalácsot gyúrtunk, szaggatunk, sütöttünk, ajándékoztunk egymásnak. Egész héten át tartó Mikulás hetünkön számtalan jó cselekedetek történtek. A helyi korházunk gyerekosztályán gyógyuló gyerekek részére csokoládét gyűjtöttünk. A rászoruló családoknak segítséget nyújtottunk ruha és játékok gyűjtésében, osztásában. A napok múlásával erősödött a tenni akarás, a másik gyerekre való odafigyelés. Sokat játszottunk a témában, drámajátékokat találtunk ki, apró ajándékokat készítettek egymásnak a gyerekek. Jeles és születésnapokat ünnepeltünk együtt rajzokat ajándékozva (Mikulás, adventi gyertyagyújtások, betlehem megtekintése a téren, karácsony-ünnep) A csoport játékokat kapott karácsonyra, melyet testvériesen megosztottak egymással és örömmel tevékenykedtek együtt. Az emberi kapcsolatok mélyültek, szorosabbá váltak, a közösség együtt élte át a várakozás és a beteljesülés örömét, megosztottuk egymással a boldogságot.