Boldogító jó cselekedetek

Meseszereplok.jpg

BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
A decemberi Boldogságórát az iskolai egészségnapon tartottam meg a szokásos 2. osztályban.
Az óra úgy kezdődött, hogy a táblán lévő hangulatkártyák alapján megbeszéltük, ott és akkor ki, hogy érzi magát, majd elmondtuk és elmutogattuk az „Ez a malac piacra ment” kezdetű mondókát. Kicsit beleképzeltük magunkat a kismalac helyébe, aki éhes volt, és próbáltunk neki segíteni. Képzeletben meg is vigasztaltuk.
Ezután következett a célkitűzés, hogy ma a jó cselekedetekről lesz szó. Ez fel is került a táblára címként.
A „Milyen jó cselekedeteink lehetnek?” kérdést tettem fel, amire a gyerekek lelkesen sorolták az otthoni, iskolai, játszótéri és egyéb helyszíneken nyújtott segítő cselekedeteiket. Volt közöttük konkrét tett és szavakkal kifejezett támogatás, aminek nagyon örültem.
Ezután páros feladat következett, egymásnak mondtak a gyerekek valami kedveset, szépet, amitől a párjuknak jobb kedve lehetett.
A „Visszajött a répa” című mese felolvasásával és alapos átbeszélésével folytattuk az órát. Megbeszéltük azt is, hogy miért jó NEKÜNK, ha mással jót cselekszünk, azt is, hogy „jobb adni, mint kapni”.
Ekkor került fel a cím elé (JÓ CSELEKEDETEK) a „BOLDOGÍTÓ” szókártya.
Szív alakú papírból borítékot hajtogattunk, amibe mindenki írt egy-egy kedves üzenetet, néhány dicsérő, elismerő szót. Ezt később adták oda a gyerekek annak, akinek szánták.
Megnéztük a „Jó cselekedetek” adventi naptárát, amelyben a téli szünetig minden napra találhattak maguknak a gyerekek egy- egy jó tettet.
Megbeszéltük, hogy ott tegyünk jót, ahol éppen vagyunk, és ezeknek nem kell bonyolultnak lenniük. Beszéltünk arról is, hogy nemcsak karácsonykor fontos a másik iránti odafigyelés, törődés és segítségnyújtás.

Képek