Ugye mi jó barátok vagyunk?!
- Csoport neve: Csodabogár
- Taszári Körzeti Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (67 megtekintés)
A társas kapcsolatok téma feldolgozását egy vezetett relaxációval kezdtük, melybe a Mindfulness által használt elemeket is belefűztünk, mint a légzés megfigyelése, a test egyes részeinek tudatosítása, érzékelése, a gondolataink fókuszálása, majd a megengedés. A gyerekeknek nagyon tetszett az ellazulás, könnyen ráhangolódtak, elcsendesedtek. A végén megbeszéltük, kinek, milyen érzései, érzetei voltak közben, miket tapasztalt. Utána egy játékkal folytattuk a foglalkozást. A „Tükör játék” még jobban összekapcsolta őket, megtapasztaltuk, hogy nem is olyan könnyű tükörképet mutatni. A téma bevezetéseként elolvastuk az ajánlott közmondást: “A megosztott öröm dupla öröm, a megosztott bánat fél bánat.”, majd megbeszéltük, mit is jelenthet ez a mondat. A gyerekek nagyon jól átérezték a közmondás jelentését. Elmondták, hogy amikor valami jót mesélnek el a barátaiknak vagy családjuknak, még jobban örülnek, mert látják, hogy mások is boldogok az ő örömük miatt. Például: „Ha elmondom a barátomnak, hogy ötöst kaptam, ő is örül velem, és ez még jobbá teszi az érzést.” vagy „Ha egyedül játszom egy új játékkal, az is jó, de ha megosztom valakivel, még jobb.” Megnéztünk egy rövid kisfilmet, amiben kicsik mondták el saját szavaikkal, hogy számukra mit jelent a barátság. Nagyon motiváló volt a gyerekek számára és jó hangulatot teremtett következő feladathoz. A „Tégy egy lépést felém játékot” kombináltam a „Szerethető vagyok” feladattal. Megkértem a gyerekeket, hogy álljanak bárhova a terembe. A folytatásban mindenki egyszerre lépett, de csak egyet, a felé, akit barátjának vél. Így alakultak ki a hármas, négyes csoportok. A feladatuk az volt, hogy, hogy átbeszéljék, leírják, lerajzolják, hogy a következő kérdésekkel kapcsolatban mi jut eszükbe? „ Milyen tulajdonságokat kedvelnek egymásban?”, „Mit gondolnak ők maguk miért szerethetőek?”, „Miért fontosak számukra a barátok?”. A feladat megbeszélését azzal kezdtük, hogy minden kisgyerek felállt, és mondtunk róla néhány pozitív tulajdonságot. Majd a csapatoknak kellett megfogalmazniuk, hogy a kérdésekre milyen válaszokat adtak. Ez után meghallgattuk a hónap dalát, együtt táncolva énekeltük. A foglalkozás kreatív részében „barátság füzért” készítettünk. A gyerekek nagy gonddal választották ki, hogy ki, kinek a kezét fogja, ki, kinek a barátja. Az órát levezető relaxációval zártuk.