Szemlélet alakítás – Varázsszemüveg – Optimizmus

- Csoport neve: Városközponti - Katica csoport
- Városközponti Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (78 megtekintés)
Reflexió az októberi Boldogságórás foglalkozásról
A foglalkozás témája : Az optimizmus gyakorlása
A foglalkozás vezetője: Gyenge-Kovács Judit
Ideje: 2024.10.25.
Helyszín: Városközponti Óvoda, 7624. Pécs, Budai Nagy Antal u. 5.
A csoport gyermekei nagyon nyitottak a Boldogságórás foglalkozás témái iránt. Így volt ez ma is, amikor előkészültem a mai délelőtt tevékenységeihez, már izgatottan figyeltek, hogy mi fog történni.
A csoport Katica bábjával , Boldog Dórával hívtam játékba a gyerekeket, mégpedig úgy, hogy meg kellett keresniük, egy szemmel kereső játékkal, hogy hova bújt el Boldog Dóra! Majd néhány relaxációs gyakorlattal igyekeztem a foglalkozásra hangolni a gyerekeket. Emlékeztek Boldog Dórára, így örömmel jöttek hívására, és aktívan vettek részt a bevezető játékban. Egy kellemes lágy zenére, sétáltunk, és amikor a Boldog Dóra magasba emelkedett, minden kisgyermeknek meg kellett ölelnie valakit , aki éppen szembe sétált vele az „Őszi erdőben”. A játék után elmeséltem nekik saját történetemet, hogy amikor egy bánat ért, hogy próbáltam másként gondolkodni, szemlélni a történteket, és mi segített át azon, hogy újra boldog és kiegyensúlyozott legyek. Plüss katicánkat segítségül hívva, súgós játékot játszva, beszélgetni kezdtünk, hogy ki miért, miben kérne segítséget, hogy pozitívabban lássa, ha valami rossz történt vele. Egyéni gondolatok megfogalmazása után, általam a katica báb a fülükbe súgta, hogy lássák pozitívan a történteket.
Nagyon jó kis beszélgetés kerekedet. Majd ezután elmeséltem nekik Tódi törpe varázsszemüvegének történetét, majd mi is elkészítettük a saját varázsszemüvegünket.
A szemüvegek elkészítése után, mindenki kiszínezte saját Boldogság smile-ját, és sorban felragasztottuk a Boldogság várához vezető lépcső második fokára.
Ezután egy Boldog és egy Szomorú smile segítségével, két csoportra osztva, egymással szembe állítottam a gyermekeket és mindig más-és más kisgyermek mutathatta fel utánam, a két figurát társaiknak. Akik a Boldog smilet látták, nekik meg kellett nevettetni a szemben álló szomorú társaikat, hogy mosolyt csaljanak az arcukra. Nagyon élvezték, párszor terveztem csak eljátszani, de addig kellett játszanunk, míg mindenki sorra nem került.
Levezető játékként még relaxáltunk és az őszi erdőben sétálva, táncoltunk, és öleléssel kifejezhették érzéseiket, miután mindenkit Boldoggá varázsoltunk.
A program lezárásaként megkértem őket, hogy az általam elkészített táblára tegyék fel a jelüket a tábla széléről, ahhoz az érzelmet kifejező archoz, ahogyan érezték magukat a tevékenység alatt.
Minden jel a Boldog, Mosolygós archoz került, ami újra pozitív megerősítésként szolgált, hogy ma is minden kisgyermek jól érezte magát.