Varázsszemüveg

462551935_2001111753669790_510350579892967291_n.jpg

Októberben az optimizmus témával foglalkoztunk. Ez az alkalom különleges volt, mert a Mentálhigiénés világnappal kötöttük össze, ami az óvodai programunknak fő része, így minden csoportban ezen a napon megvalósultak a Boldogságóra foglalkozások.
Aznap reggel lágy zenével és gyertyafénnyel vártuk a szülőket és a gyerekeket. Majd távozásukkor meleg kávét/teát és motivációs üzeneteket kaptak.
A gyerekekkel a délelőtt folyamán Bagdi Bella zenéit hallgattuk és táncoltunk rá.
Majd tízórainál vicces szendvicseket készítettünk és az ünnepi asztalnál fogyasztották el.
A foglalkozást a relaxációs gyakorlattal kezdtük. Az almát szedj, ügyesedj… nevű gyakorlat jól átmozgatta a gyerekeket.
Majd meghallgattuk a Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok c. dal, ami annyira tetszett a gyerekeknek, hogy összekapaszkodva hallgatták a dalt.
Közben megérkezett hozzánk Boldog Dóra is, akinek a gyerekek nagyon örültek. Eljátszottuk közösen a Szomorú és boldog játékot. Ezután elmeséltem nekik a Tódi törpe varázsszemüvege c. mesét. A mese után feltettem nekik pár kérdést és örömmel láttam, hogy megértették a mese mondanivalóját, és megint nagyon jó gondolataik voltak.
Eljátszottuk, hogy milyen az, ha feltesszük a varázsszemüveget, ez annyira tetszett nekik, hogy a nap folyamán maguktól is mondták, hogy most felveszik a varázsszemüveget. Ez jó módszer volt arra is, hogy egy-egy problémahelyzetet másképp oldjunk meg (dacos reakciónál, szomorúság miatt síró gyermeknél, empatikus hozzáállás segítésénél).
Ezután közösen elkészítettük a Boldogság- virágunkat, amikre ráírtam a gyerekek által mondott mondatokat (” Akkor vagyok boldog, ha közösen főzünk, sütünk anyával”, Akkor vagyok boldog, ha együtt játszunk a szüleimmel.”).
A gyerekekkel pedig megbeszéltük a végén, hogy tanítsák meg a szüleiknek a varázsszemüveg használatát.

Képek