Az optimizmus gyakorlása

20241003_073545.jpg

Októberi Boldogságóránk témája az optimizmus gyakorlása volt. Egy nevetésversennyel
hangolódtunk rá a témára, majd egy közös beszélgetés során arra hoztak példákat a
gyerekek, hogy hányszor zárult számukra egy-egy nehéznek tűnő szituáció pozitívan.
Ezután meghallgatták a szomorú királykisasszony meséjét, melynek kapcsán a
szomorúságról és a vigasztalás fontosságáról beszélgettünk. Add tovább a grimaszt! –
játékkal folytattuk az órát, amit nagyon élveztek a gyerekek. Ezután tabletenken keresgéltünk
pozitív gondolatokat, amiket összegyűjtöttünk. Ezeket kinyomtattam és egy plakátot
készítettünk, ami a tantermünk falára került, amikor elkészült. Ezeket a gondolatokat
olvasgatva talán mindenkinek sikerül egy kicsit optimistábban látni a világot. Ezután
mindenki végig gondolta, hogy miként képzeli el az életét 20, 40 és 60 év múlva. Írólapra
lejegyezték ezzel kapcsolatban a gondolataikat. Készítettem nekik egy „varázszsákot”,
amelybe mindenki belehelyezte a saját lapocskáját. Megbeszéltük, hogy őrizni fogom a titkos
irományaikat és 8. osztály végén és az osztálytalálkozókon majd elővesszük őket. Munka
közben vicceket mesélhettek és meghallgattuk Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című
dalát. Rövid meditációval zártuk a foglalkozást.
Ehhez a témához nagyon jól kapcsolódott a Mosoly világnapja. Ebből az alkalomból
készítettünk közösen egy mosolygós smilekból álló faliújságot. Ezen kívül két közös
szereplése is volt az osztálynak. Részt vettek a görcsönydobokai és a sombereki idősek napi
rendezvényen is, ahol énekeltek és verseket mondtak. Igyekeztek a hangulattal, a pozitív
gondolatokat tartalmazó versekkel mosolyt és vidámságot csalni az idősek arcára. A
következő osztályfőnöki órára pedig elvittem nekik a „Pozitív gyerek vagyok”
személyiségfejlesztő kártyajátékot, amit végigjátszottunk. Nagyon jól éreztük magunkat játék
közben.

Képek