„Hálaadás”

- Csoport neve: HIAIPét
- Horváth István Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (90 megtekintés)
BOLDOGSÁGÓRA
Téma: A hála gyakorlása
2024. Szeptember – 1. a osztály
A cél az volt, hogy megértsük, mi a hála.
Azt, hogy bizonyos emberek az életünkben vannak, tudunk mozogni, sportolni, vagy épp van, ami az asztalra kerüljön, olyan dolog, amit meg kell becsülni.
A hála az valamilyen meglévő érték iránt kimutatott pozitív értékelés, kinyilvánított köszönet.
A hála egy belső állapot, érzelem is, ami ráadásul boldogabbá tesz minket.
Egyben egy olyan hangulat is, amiközben egy csodálatos emberi tulajdonságunk is fejlődik, mert aki gyakrabban érzi, az „hálás természetű” lesz.
A hála érzése egy folyamat, éppen ezért gyakorolható is.
A gyakorlása azért volt hasznos, mert azt
tanultuk, hogy vegyük észre, ha valami pozitív dolog történik a környezetünkben, így hálát érezhetünk általa.
A pszichológusok is úgy gondolják, hogy a hála emeli a boldogságérzetet és fizikai eredménye is van. A mentális problémák legyőzéséhez is megoldás lehet. Segít a szorongást és a stresszt is legyőzni,
A hála és az energiaszint, a lelkesedés között is összefüggés van, vagyis, ha a hála szintje nő, utóbbi kettő is biztosan magasabb lesz.
A hála leépíti a negatív gondolatokat, segít elfogadni a jelenlegi helyzetet, akkor is, ha az elég nehéz. Képessé tesz felismerni a megoldást, és arra összpontosítani.
Élteti a meglévő kapcsolatainkat, ami által szeretve és reménytelibbnek érezzük magunkat.
Mi hogyan gyakoroltuk a hálaadást?
A körülöttünk lévő emberekről és jó dolgokról megemlékeztünk.
Figyeltünk egymásra és magunkra is.
1. Fontos volt, hogy a másik tudtára adjuk azt, hogy mennyi mindent jelent nekünk és mit köszönhetünk neki. Pl. körjátékban azt a társat szólították meg, aki valamit segített, beszélgetésben mindenkiről gyűjtöttünk pozitív tulajdonságokat.
2. A rajzolással, majd szóban is elmondtuk, hogy mi tetszik, mi a jó…a családban, az iskolában.
Magunkra is összpontosítottunk: saját sikereinkre, eredményeinkre, amelyekre büszkék vagyunk Pl. az otthoni feladatokban, az iskolai szokások betartásában, a tanulásban, az ügyességi feladatokban, a szereplésben, a gyakorlati feladatokban való aktivitást dicsértük meg. Ezekről az eseményekről, amelyek pozitívan hatottak az életünkre, és amikért hálásak vagyunk családi és iskolai tablót készítettünk.
3. A legapróbb örömöket is tudatosítani igyekeztünk pl. az őszi időjárást, a természet szépségét élveztük, és őszi termésképet készítettünk a séta közben gyűjtött anyagokból.